بایدن از تشکیل ائتلاف علیه چین خبر داد

جهان،   3991009054 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: در شرایطی که ما تلاش داریم تا دولت چین را بابت سوءرفتارهای تجاری، فناوری، حقوق بشری و دیگر مواردش پاسخگو کنیم، موضع ما زمانی قوی‌تر می‌شود که ما ائتلافی از شرکای همفکر و متحدانی ایجاد کنیم که با ما در دفاع از منافع مشترک و ارزش‌های مشترکمان نقطه مشترک دارند.

بایدن از تشکیل ائتلاف علیه چین خبر داد

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: این بمبگذاری تلنگری بود از قدرت مخربی که فرد یا گروه کوچکی می‌تواند به دست آورد و اکنون ادامه آمادگی و هوشیاری در سراسر این کشور ضرورت دارد.
بایدن همچنین از افسران پلیس و نیروهای آتش‌نشان که منطقه حادثه دیده را تخلیه کردند و امدادگرانی که وارد صحنه شدند و به مردم کمک‌رسانی کردند، قدردانی کرد. او همچنین گفت: می‌دانم دل‌های همه آمریکایی‌ها با مردم نشویل است که اکنون برای بازسازی و بهبودی از این حادثه تلاش می‌کنند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین دوشنبه بر لزوم مدرنیزه شدن نیروهای ارتش آمریکا برای مقابله با حملات در فضای سایبری به دنبال عملیات هکری بزرگ علیه چندین نهاد دولتی که اوایل همین ماه فاش شد، تاکید کرد.   

بایدن گفت: باید بتوانیم در مواجهه با رشد تهدیدات در حوزه‌های جدیدی مانند فضای سایبری، وضعیت دفاعی خودمان را با نوآوری و بررسی دوباره تقویت کنیم.

او با اشاره به لزوم رسیدگی به چالش‌هایی از جانب روسیه و چین گفت: مدرن‌سازی اولویت‌های دفاعی خودمان به منظور ایجاد بازدارندگی بهتر در آینده، به جای ادامه دادن به سرمایه‌گذاری بیش از حد در سیستم‌هایی که برای کنترل تهدیدات در گذشته ایجاد شدند، ضرورت دارد.

بایدن به طور ویژه به عملیات هکری اخیر علیه شرکت فناوری سولارویندز اشاره کرده و خواستار تغییراتی در تلاش‌های دفاع ملی شد. این عملیات به هکرهای روس نسبت داده می‌شود، ادعایی که روسیه آن را قویا رد می‌کند.

او گفت: ما همچنان در حال کشف ابعاد هک سولارویندز و نقاط آسیب‌پذیری هستیم که فاش می‌شود. همانطور که قبلا گفتم، این حمله یک خطر بزرگ برای امنیت ملی ماست. ما باید شکافی که بین قابلیت‌های کنونی ما و قابلیت‌هایی که برای بازدارندگی بهتر، شناسایی، خنثی‌سازی و واکنش به این نوع نفوذها در آینده نیاز است، پر کنیم.

بایدن در این کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با چالش‌های کلیدی بالقوه که دولت بعدی احتمالا با آنها مواجه می‌شود، گفت ضرورت دارد که واشنگتن ائتلافی از کشورهای همفکر برای مقابله با پکن تشکیل دهد.   

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: در شرایطی که ما تلاش داریم تا دولت چین را بابت سوءرفتارهای تجاری، فناوری، حقوق بشری و دیگر مواردش پاسخگو کنیم، موضع ما زمانی قوی‌تر می‌شود که ما ائتلافی از شرکای همفکر و متحدانی ایجاد کنیم که با ما در دفاع از منافع مشترک و ارزش‌های مشترکمان نقطه مشترک دارند. شریک شدن با دیگر دموکراسی‌ها در برابر چین دو برابر فشار اقتصادی آمریکا بر پکن تاثیرگذار خواهد بود.