هشدار سقوط بهمن با گرم شدن هوا

اجتماعی،   3991007087

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود، در ارتفاعات زاگرس جنوبی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

هشدار سقوط بهمن با گرم شدن هوا

به گزارش فارس، محمد اصغری، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا در این مدت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه ای از جنوب غرب افزایش ابر و بارش پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در برخی نقاط خوزستان، جنوب لرستان و جنوب ایلام خواهیم داشت که این شرایط روز دوشنبه در شمال خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، شمال فارس، غرب اصفهان، جنوب همدان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری حاکم خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان به ‌صورت برف است.

اصغری بیان کرد: از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود بنابراین در ارتفاعات زاگرس جنوبی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

وی گفت: امروز وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان داریم بنابراین خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و در دو روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و سه درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده ارومیه، همدان، زنجان، بیرجند و زاهدان با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر، بجنورد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۲۴ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: از ظهر امروز تا اواخر وقت سه شنبه ۹ دی افزایش ارتفاع امواج و تلاطم تا یک و نیم متر در برخی مناطق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی و توصیه می‌شود، محدودیت در تردد با شناورهای سبک نیمه سنگین و تفریحی اعمال شود.