نماینده مجلس: مردم در صورت اطلاع از مشاوران رئیس جمهور به او رأی نمی‌دادند

سیاسی،   3991007039

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس، با بیان اینکه اگر مردم اطلاع داشتند که مشاوران رئیس جمهور چه کسانی هستند به او رأی نمی دادند، گفت: کاندیدای ریاست جمهوری باید قبل از ثبت نام مشاوران خودش را معرفی کند.

نماینده مجلس: مردم در صورت اطلاع از مشاوران رئیس جمهور به او رأی نمی‌دادند

به گزارش خانه ملت، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 7 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با پیشنهاد محمدحسین فرهنگی مبنی بر حذف ماده 6، گفت: در این ماده گفته شده که رئیس جمهور موظف است در یکی از حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، بین المللی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی حداقل یک نفر و مجموعا 5 نفر رو به عنوان مشاور هنگام ثبت نام معرفی نماید که امر صحیح است.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود ماده 6 در این طرح الزامی بوده چرا که رئیس جمهور منتخب پس از رأی آوردن به فکر انتخاب معاون اول و مشاور می افتد کما اینکه اگر از روز اول مردم می دانستند مشاوران آقای روحانی چه کسانی هستند به او رأی نمی دادند.

نماینده مردم در مجلس افزود: مردم فکر می کردند رئیس جمهور فعلی فردی در جامعه روحانیت بوده و در دوران دفاع مقدس نیز خدمت می کرده است و به ایشان رأی دادند اما بعد متوجه شدند که مشاوران ایشان حزبی بوده و از افراد مختلفی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: اگر مشاوران رئیس جمهور مانند همه کشورهای جهان از ابتدا مشخص باشد و مردم بدانند وی با چه کسانی ارتباط دارد و خوراک فکری از چه کسانی می گیرد، بهتر تصمیم می گیرند.