هواشناسی/ تداوم بارش برف و باران در کشور

اجتماعی،   3991007017

سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش برف و باران در ۹ استان تا دوشنبه از افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها تا آخر هفته خبر داد.

هواشناسی/ تداوم بارش برف و باران در کشور

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی از امروز تا آخر هفته جو آرام و پایداری برای بیشتری مناطق کشور پیش بینی شده، از این روز غلظت و انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود.

از ظهر امروز با گذر امواج تراز میانی افزایش ابر، بارش پراکنده و رعدوبرق برای برخی مناطق استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام پیش بینی شده است.

فردا دوشنبه 8 دیماه بارش های پراکنده در چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب اصفهان، جنوب همدان، جنوب مرکزی و جنوب ایلام پیش بینی شده که این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا  فردا در بیشتر مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش بینی شده که در نیمه شرقی این روند تا سه شنبه ادامه خواهد داشت. امروز همچنین وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و نیمه شرقی هرمزگان پیش بینی شده که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

امروز مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج پیش بینی شده است.