بوریس جانسون: بریگزیت هدیه کریسمس به انگلیسی‌ها است

جهان،   3991005052

نخست وزیر انگلیس در پیامش به مناسبت کریسمس توافق بریگزیت خود را "بشارت خوشحالی بزرگ" و "هدیه کریسمس" برای مردم کشورش دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه روزنامه انگلیسی "مترو"، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس توافق بریگزیتی که رقم زد را "بشارت خوشحالی بزرگ" خواند. او گفت، این توافق هدیه ای "برای هر کسی که ممکن است در زمان ناهار خواب آور بعد از کریسمس به دنبال خواندن چیزی باشد" است.

جانسون در ویدیویی که در توئیتر منتشر کرد گفت، مردم باید بعد از آنکه شامشان را صرف کردند نگاهی اجمالی به این توافق بیندازند. او این توافق بریگزیت را "توافقی اطمینان دهنده از اول ژانویه به تجار، مسافران و همه سرمایه گذاران در کشور ما و توافقی با دوستان و شرکای ما در اتحادیه اروپا" توصیف کرد.

جانسون اظهار کرد: شما توافق که ما در 31 ژانویه رقم زدیم و مثل یک غذای "از پیش آماده شده" بود را به یاد دارید. آن غذای از پیش آماده شده تنها شروع کار بود. این توافق ضیافت اصلی پر از ماهی است. و من معتقدم  این توافق مبنای یک شراکت با ثبات و شاد و موفق با دوستانمان در اتحادیه اروپا در سالهای پیش رو خواهد بود.

جانسون قبل از انتشار این ویدیو و بعد از آنکه این توافق را قبل از جدایی نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا در روز سال نوی میلادی به دست آورد آن را یک شروع جدید دانست.