قفل هوشمند چیست؟ ۵ نکته مهم در مورد ضرورت استفاده از آن

گزارش بازرگانی،   3991004018

شاید در دنیای ارتباطات، کمتر کسی باشد که با واژه قفل هوشمند یا قفل دیجیتال آشنایی نداشته باشد. در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی، یکی از صنایعی که پیشرفت علم و فناوری را میتوان در آن به وضوح دید، صنعت قفل سازی است. فعالان صنعت قفل، با تولید قفل هوشمند، انقلابی در این حوزه به وجود آوردند و توانستند با قابلیت های هوشمندی که به قفل اضافه میکنند، امنیت و راحتی را برای مشتریان خود به ارمغان آورند. ما در خبرگزاری الف قصد داریم شما را با قفل هوشمند و دلایل استفاده از آن، آشنا نماییم. پس همانند گذشته تا انتها با ما همراه باشید.

قفل هوشمند چیست

به زبان ساده، قفل هوشمند نوعی قفل است که برای باز کردن آن دیگر نیازی به حمل کلید نمیباشد و معمولا از طریق اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت هوشمند و تلفن همراه باز میشوند. این قفل ها به دلیل بازگشایی از طریق دسترسی های بیومتریکی همچون اثر انگشت و تشخیص چهره، امنیت بسیار بالاتری نسبت به قفل های قدیمی دارند. قفل های هوشمند علاوه بر امنیت بسیار بالا، عملکرد سریعتری دارند و کار با آن آسان و راحت است. نکته ای که تولیدکنندگان قفل هوشمند پس از امنیت به آن اهمیت میدهند، طراحی ظاهری آن است. معمولا قفل های هوشمند از ظاهر بسیار لوکسی برخوردار هستند و میتوانند جلوه زیبایی به محیط های مسکونی و اداری دهند.

برای بیشتر آشنا شدن با دستگیره های هوشمند، پیشنهاد میشود که به این مقاله که به طور کامل در مورد قفل هوشمند، ویژگی ها و کاربردهای آن پرداخته است، مراجعه نمایید.

انواع قفل هوشمند

دستگیره های هوشمند الکترونیکی متناسب با نوع بازگشایی خود، انواع مختلفی دارند که هر کدام میتواند در مکان مخصوصی به کار رود. انواع قفل هوشمند عبارتند از :

قفل هوشمند اثر انگشتی

همانطور که از نام این قفل مشخص است، اصلیترین روش بازگشایی آن، از طریق دسترسی بیومتریکی اثر انگشت است. این قفل های الکترونیکی بر روی پنل بیرونی خود یک اسکنر دارند که فرد با قرار دادن انگشت خود بر روی این اسکنر و در صورت تطبیق اثر انگشت او با اطلاعات ثبت شده در آن، قفل به آسانی باز میشود. این نوع قفل، یکی از مطمئن ترین قفل های هوشمند موجود در بازار است که محبوبیت بالایی دارد و اکثر افراد ترجیح میدهند از این نوع قفل استفاده نمایند.

قفل هوشمند تشخیص چهره

پیشرفته ترین نوع قفل هوشمند را میتوان در قفل هوشمند تشخیص چهره جست و جو کرد. این قفل که در بدنه خود مجهز به دوربین میباشد، از قابلیت تشخیص چهره افراد برخوردار است و با مطابقت دادن این چهره ها با چهره افراد مجاز، اقدام به بازگشایی قفل مینماید. معمولا قفل هوشمند تشخیص چهره به دلیل فناوری پیشرفته تری که در ساخت آن به کار رفته است، قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع قفل هوشمند دارد.

قفل هوشمند با رمز عبور

یکی دیگر از انواع قفل هوشمند، قفل هوشمند با قابلیت بازگشایی از طریق رمز عبوراست. افرادی که از این نوع قفل هوشمند استفاده میکنند، در سیستم امنیتی قفل یک رمز عبور مشخص وارد کرده و قفل تنها در صورتی باز میشود که افراد به این رمز دسترسی داشته باشند. قفل هوشمند با قابلیت رمز عبور، جزو قفل های پرفروش است و مردم نیز از این قفل استقبال خوبی به عمل آورده اند.

قفل هوشمند کارتی

قفل هوشمند کارتی که به آن قفل هتلی نیز گفته میشود، محبوب ترین نوع قفل در میان هتلداران است. این قفل ها از طریق نزدیک کردن یک کارت هوشمند به صفحه اصلی قفل باز میشوند. نکته مهم در مورد این قفل، سهولت استفاده برای کارمندان و میهمانان هتل میباشد و پس از هر بار استفاده از آن برای هر اتاق، میتواند دوباره برنامه ریزی شود.

قفل هوشمند ترکیبی

قفل هوشمند ترکیبی یکی دیگر از انواع قفل هوشمند است که دارای قابلیت بازگشایی از چند روش مختلف میباشد. این قفل ها به دلیل آنکه ترکیبی از دیگر انواع قفل هوشمند میباشد، امنیت بسیار بالایی دارد.

5 نکته مهم در مورد ضرورت استفاده از قفل هوشمند

  1. امنیت بالا

همانطور که گفته شد، یکی از دلایل اصلی تولید قفل هوشمند، بالا بردن سطح امنیت محیط های داخلی مانند منازل، ادارات و ... بود. قفل های هوشمندی همچون قفل هوشمند اثر انگشتی و تشخیص چهره که بازگشایی آن توسط چهره و اثر انگشت مالکان خانه صورت میپذیرد، امنیت به مراتب بالاتری نسبت به قفل های کلیدی دارد که سارقان به راحتی میتوانند آن را باز نمایند. همچنین دیگر انواع قفل هوشمند نیز امنیت بسیار بالایی دارند و تقریبا نفوذ ناپذیر هستند. شما با استفاده از این قفل ها دیگر نیازی

  1. سهولت رفت و آمد

یکی دیگر از اهداف تولید قفل هوشمند، راحتی کاربر و سهولت رفت و آمد برای او است. این قفل ها عملکرد بسیار سریعتر و آسانتری نسبت به قفل های قدیمی دارند و برخی از آنها در کسری از ثانیه میتوانند درب را باز نمایند. با استفاده از این قفل ها میتوان از شر کلیدهای خسته کننده خلاص شد و اطمینان داشت که اتفاق پشت درب ماندن دیگر برای هیچکس پیش نمی آید.

  1. کنترل از راه دور

یکی از ویژگی های مهم برخی از قفل های هوشمند، بازگشایی آنها از طریق تلفن همراه میباشد. شما با استفاده از این نوع قفل های هوشمند میتوانید هنگامی که حتی در خانه نیستید، درب را از راه دور برای مهمان خود باز نمایید. همچنین شما با استفاده از تلفن همراه خود، میتوانید رفت و آمد به خانه یا محل کار خود را کنترل نمایید.

  1. طراحی زیبا

شاید کمتر کسی را سراغ داشته باشیم که از زیبایی بدش بیاید. دستگیره های هوشمند زیباترین قفل های موجود به شمار میرود که در کنار امنیت بالای آنها، ظاهر زیبایی نیز به خانه های ما میبخشد.

  1. مناسب برای انواع درب ها

یکی از بزرگترین ویژگی های قفل های هوشمند، مناسب بودن آن برای انواع درب های موجود میباشد. این قفل ها برای درب های چوبی، فلزی، آلومینیومی، شیشه ای و یو پی وی سی مناسب بوده و متناسب با هر یک از این درب ها، قفل های هوشمندی وجود دارد که میتواند بر روی آن نصب شود و به هوشمند شدن درب های شما کمک نماید.

بهترین قفل هوشمند موجود در بازار

در بازار، برندهای مختلفی هستند که قفل هوشمند را با برترین استانداردهای دنیا تولید میکنند و افراد دیگری نیز وجود دارند که قفل هوشمند را از برندهای خارجی خریداری مینمایند و در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. قفل های هوشمند خارجی بسیار با کیفیت هستند و طراحی زیبایی دارند اما نکته ای که در مورد آنها وجود دارد، قیمت بسیار بالای آنها است. با توجه به نوسانات بازار ارز، هزینه کردن برای این قفل های وارداتی اصلا صرفه اقتصادی ندارد و قیمت برخی از آنها تا چند برابر قیمت نمونه های داخلی هستند.

دستگیره های هوشمندی در کشور وجود دارد که از لحاظ کیفیت در سطح نمونه های خارجی میباشند و حتی به خارج از مرزهای کشور صادر میشوند. در حال حاضر از گروه صنعتی تنسر لاک، میتوان به عنوان برترین تولیدکننده قفل هوشمند ایرانی نام برد که دستگیره های الکترونیکی آن، در نوع خود بسیار زیبا و لوکس هستند و امنیت فوق العاده ای دارند. ویژگی قفل های هوشمند تنسر لاک، قابلیت های فراوانی است که در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. تمامی محصولات آن از قابلیت بازگشایی از طریق اثر انگشت، رمز عبور و کارت هوشمند برخوردار است و برخی دیگر از آنها مجهز به سیستم تشخیص چهره و تشخیص خطوط کف دست میباشند. شاید برای شما نیز جالب باشد که تنها قفل هوشمند صادراتی، متعلق به این برند است و قفل هوشمند دماوند نام دارد.

محصولات این برند از لحاظ قیمت نیز بسیار مناسب است و هر شخصی متناسب با بودجه خود، میتواند صاحب یک قفل هوشمند مطمئن و زیبا شود. محصولات تنسر لاک تنها به قفل های مسکونی و اداری ختم نمیشود بلکه از محصولات متنوع و باکیفیتی برای هتل ها و مجموعه های ورزشی مانند استخرها و سالن های بدنسازی نیز برخوردار میباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات تنسر لاک و دریافت اطلاعاتی همچون قیمت محصولات و خدمات پس از فروش آنها میتوانید به سایت آن به نشانی اینترنتی https://tanserlock.com/ مراجعه نمایید.