مرز تجاری مهران باز است

اقتصادی،   3991003090

مدیر کل گمرک استان ایلام با بیان اینکه مرز تجاری مهران بدون مشکل خاص همچنان در حال انجام مراوده تجاری با کشور عراق است گفت: تاکنون برای بسته شدن مرز دستوری ابلاغ نشده است.

مرز تجاری مهران باز است

روح‌الله غلامی در گفت و گو با ایرنا در خصوص بسته شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق بدلیل شیوع نوع جدید کرونا از سوی طرف عراقی، اظهار داشت: تا این لحظه مراودات تجاری از مرز بین‌المللی مهران در جریان است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: طی روز گذشته، رایزنی‌های لازم از طریق تماس تلفنی با مقامات مسئول عراقی در این خصوص انجام شده است و بر اساس اعلام نظر آنها هیچ‌ گونه مشکلی در خصوص فعالیت تجاری در مرز بین‌المللی مهران با کشور عراق وجود ندارد. چنانچه مسئولان عراقی تصمیمی در خصوص بسته شدن مرز تجاری مهران اتخاذ کنند اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر کل گمرک استان ایلام تاکید کرد: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند و تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی می‌شود و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی گفت: تشدید اقدام‌های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با کرونا در مرز بین‌المللی مهران انجام می‌شود.

طی روزهای گذشته، در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری مبنی بر بسته شدن مرزهای زمینی عراق با ایران منتشر شده که هنوز به صورت رسمی چنین مطلبی از سوی طرف عراقی اعلام نشده است.