وزیر کشور: امکان ندارد انتخابات در ۲ روز برگزار شود/ نگران ۲۰ روز تبلیغات هستیم

سیاسی،   3991003074

وزیر کشور گفت: امکان ندارد انتخابات در ۲ روز برگزار شود، زیرا قانون می‌گوید انتخابات در یک روز باید برگزار شود.

وزیر کشور: امکان ندارد انتخابات در ۲ روز برگزار شود/ نگران ۲۰ روز تبلیغات هستیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور و وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت هر دوشنبه وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کند و استانداران متناسب با آن وضعیت می‌توانند شرایط را تعریف و مقررات را جاری کنند؛ بنابراین ما تصمیم روزمره نخواهیم گرفت.

او با اشاره به آخرین تصمیمات برای نحوه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با وجود شرایط کرونا، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و از همه خواستیم که نظراتشان را به ما اعلام کنند؛ برای این کار نمونه انتخابات‌های خارجی را هم بررسی می‌کنیم.

وزیر کشور افزود: نگرانی ما برای روز برگزاری انتخابات نیست، زیرا می‌توانیم در همان روز به صورت قانونی یک تا دو ساعت آغاز رأی گیری را افزایش دهیم و همچنین می‌توانیم تعداد شعب را زیاد کنیم. نگرانی ما برای ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و تجمع برگزار شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بحث مشارکت در انتخابات خیلی برای ما مهم است. اگر تجمعات قبل از انتخابات شکل نگیرد ممکن است روی مشارکت انتخابات اثر منفی بگذارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد انتخابات طی ۲ روز برگزار شود؟، گفت: خیر، چنین چیزی امکان ندارد، زیرا قانون می‌گوید انتخابات در یک روز باید برگزار شود.

وزیر کشور در پایان با اشاره به طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: اگر این طرح تبدیل به قانون شود، اجرایش می‌کنیم.