با حمایت مجمع نخبگان ایران؛ انجمن ملی بلاکچین و رمز ارز تاسیس می شود

گزارش بازرگانی،   3990929065

مجمع نخبگان ایران با دعوت از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین کشور، مقدمات تاسیس انجمن ملی بلاکچین و رمز ارز را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ما، حسین قاهری دبیر اجرایی مجمع نخبگان ایران، با اعلام این خبر گفت: هفته گذشته میزبان جمعی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین در مجمع نخبگان بودیم تا با هم فکری فعالان این حوزه و شناخت مشکلات و چالش های پیش روی این صنف، انجمن ملی بلاکچین و رمز ارز را پایه گذاری کنیم.

به گفته وی، در این نشست مراحل نخست تاسیس انجمن ملی بلاکچین و رمز ارز با تشکیل چهار کمیته در حوزه های مرتبط پیگیری شد.

دکتر قاهری متذکر شد: نشست مذکور که با حضور برترین صرافی های ارزهای دیجیتال کشور و دست اندرکاران این مجموعه ها برگزار شد، چهار کمیته راهبردی قانونگذاری، کمیته بانک مرکزی، کمیته مالیات و کمیته فنی تشکیل و هر کمیته با انتخاب سه عضو کار خود را آغاز کرد.

دبیر اجرایی مجمع نخبگان ایران اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد تا این کمیته ها به صورت مدون و با نظارت مجمع به رایزنی و برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و ... بپردازند.

به گفته وی، اساسنامه این انجمن در جلسه آینده فعالان حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین، تدوین و برای اخذ مجوز و تاییدیه های لازم به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

دکتر قاهری خاطرنشان کرد که با توافق اعضای این نشست مقرر شد تا دبیرخانه انجمن ملی بلاکچین و رمز ارز در محل مجمع نخبگان ایران مستقر و مراحل اولیه تاسیس انجمن از این دبیرخانه پیگیری شود.