باج‌خواهی صهیونیست‌ها از مقاومت فلسطین؛ آزادی اسرا، مجوز ارسال واکسن به نوار غزه

گروه جهان الف،   3990928029 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئولان صهیونیستی در دیدار با مسئولان فلسطینی گفته‌اند که در صورت آزادی اسرای خود، اجازه خواهد داد واکسن کرونا وارد نوار غزه شود.  

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی همچنان به سوء استفاده از هر مسئله‌ای در نوار غزه ادامه می‌دهد تا بتواند اسرای خود را که در بند نیروهای مقاومت فلسطین هستند، آزاد کند.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، صهیونیستها این بار برای رسیدن مقاصد خود، وضعیت بهداشتی و پزشکی ساکنان نوار غزه را گروگان گرفته‌اند تا بتوانند از مقاومت فلسطین، باجخواهی کنند.

به گزارش این روزنامه، صهیونیستها به مسئولان فلسطینی گفته‌اند که ارسال هر گونه واکسن برای ویروس کرونا در نوار غزه، منوط به مسئله سربازان و اسرای صهیونیست است؛ اقدامی که با تعهدات این رژیم در پروتکل اقتصادی پاریس که در سال 1994 با تشکیلات خودگردان امضا کرد، در تضاد است.

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی موافقت کرده است که چهار میلیون دُز از واکسن روسی کرونا به مردم فلسطین تحویل داده شود، ولی بنا به «دلایل بهداشتی»، حاضر نیست آن را در بین فلسطینیان توزیع کند.

الاخبار در ادامه نوشت، در روزهای اخیر، نشستی بین مسئولان فلسطینی و صهیونیستی درباره نحوه وارد کردن این واکسنها به مناطق مختلف فلسطین بررسی شد، ولی صهیونیستها در این دیدار هم، مسئله آزادسازی اسرای خود را مطرح کردند.

به گزارش این روزنامه، صهیونیستها به این مسئله بسنده نکردند، بلکه در جریان دیدار با مسئولان وزارت بهداشت فلسطین، «کمیل ابو رکن» مسئول هماهنگ کننده دولت رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی، تشکیلات خودگردان را تشویق کرد که «تردید نکنند و در خرید واکسن، عجله کنند». 

شبکه صهیونیستی «کان» هم گزارش داد، با وجود اینکه مشخص نیست که آیا تل‌آویو قصد دارد این واکسنها را به تشکیلات خودگردان تحویل دهد یا خیر، منابع بین‌المللی مدعی هستند که این رژیم، ممانعتی با انتقال این واکسن نخواهد کرد.

این در حالی است که غزه با افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا روبروست؛ زیرا موج کنونی شیوع این ویروس، در مقایسه با موج قبلی، بزرگتر و فراگیرتر است.