بارش باران در بیشتر مناطق کشور

گروه اجتماعی الف،   3990926049

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: طی این مدت در سواحل شمالی و شمال شرق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران در بیشتر مناطق کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز (۲۶ آذر) سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی کشور فعال است، اظهار کرد: طی فردا (۲۷ آذر) بارش‌ها در جنوب غرب و غرب ادامه دارد و بارش‌های پراکنده‌ای نیز در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی این دو روز در سواحل شمالی و شمال شرق کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، گفت: طی روز جمعه (۲۸ آذر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر گستره بارش تمام نیمه غربی را فرا می‌گیرد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: این سامانه بارشی طی روز شنبه (۲۹ آذر) در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال اصفهان، جنوب سمنان و خراسان رضوی و طی روز یکشنبه (۳۰ آذر) در جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود و در اواخر وقت این روز از مرزهای شرقی خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی این دو روز در غرب سواحل شمالی و ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت باران و برف و در استان‌های جنوبی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

به گفته وی طی امروز (۲۶ آذر) در شمال خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، همدان، شرق کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی و طی روز پنجشنبه (۲۷ آذر) در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و جزایر شمال خلیج فارس بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

ضیاییان افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ آذر) شمال خلیج فارس و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۸ و ۲۹ آذر) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ آذر) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۸ آذر) نیز نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.