موافقت رهبر انقلاب با «بررسی مجدد» لوایح FATF

  3990925087 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب با بررسی مجدد FATF در مجمع موافقت کردند اما این موافقت به منزله تایید این لوایح نیست.

موافقت رهبر انقلاب با «بررسی مجدد» لوایح FATF

تسنیم نوشت: طی روزهای اخیر، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی از موافقت مقام معظم رهبری با تمدید بررسی لوایح «FATF» در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و با اشاره به نامه‌ای که در آن از رهبر معظم انقلاب تمدید مدت رسیدگی به لوایح باقیمانده مربوط به معاهدات درخواست شده بود، گفت: ایشان ضمن موافقت، موضوع را به مجمع محترم ارجاع دادند.

با توجه به اینکه برخی این موافقت رهبر انقلاب را به‌منزله تایید FATF از سوی ایشان دانستند اما این ‏ادعا صحت ندارد. طبق آئین‌نامه داخلی مجمع، در صورتی که مجمع پس از یک‌سال درباره اختلاف ارجاعی مجلس و شورای نگهبان تصمیم‌گیری نکند، رای شورای نگهبان محکّم خواهد بود که در مورد این لوایح نیز همین روند طی شده است.

در همین رابطه، رئیس جمهور در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، خواهان تمدید این مهلت شده و ایشان نیز موافقت کرده‌اند اما این موافقت تنها ناظر به بررسی این لوایح بوده و به معنای تایید یا رد آن نیست.

در همین زمینه، روز گذشته حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی نیز  اظهار داشت: برخی تصور می کنند که احتمال بررسی مجدد FATF به معنای تایید و تصویب نهایی این لایحه است در حالی که بررسی مجدد، به معنای بحث ‌و بررسی های بیشتر در این باره است و لزوماً به معنای تصویب یا عدم تصویب آن نیست.