ضرورت استفاده از فناوری روز در ناجا

گروه اجتماعی الف،   3990925076

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر روز ماموریت‌های ذاتی ناجا سخت‌تر از گذشته می‌شود. از این رو بایستی با استفاده از فناوری، دانش روز و ظرفیت‌های موجود قدرت پیش‌بینی و پیشگیری را بالا ببریم.

ضرورت استفاده از فناوری روز در ناجا

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در نشستی با محققان و پژوهشگران پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای عرصه نظم و امنیت، شهدای هسته ای خصوصا شهید والامقام "محسن فخری زاده"  و همچنین عرض تبریک به مناسبت هفته پژوهش گفت: درود و سلام می فرستیم بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری داریم.

فرمانده ناجا ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره شهید فخری زاده تصریح کرد: واقعیت این است که دشمن افراد فرهیخته، نخبه، تلاشگر، عالمان با عمل و نافع را مورد هدف قرار داده است که ترور و به شهادت رساندن امثال شهید "مطهری" و دیگر عالمان از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گواه بر این ادعا است.

اشتری در ادامه به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهارکرد: ترور حاج قاسم بسیار ظالمانه بود این در حالیست که اگر به زندگی سراسر مجاهدت او نگاه کنیم، متوجه می شویم که تلاش های او به نفع کشور و مردم مظلوم بوده است اما دشمنان بسیار ناجوانمردانه او را هم مورد هدف قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه شهیدان افتخار ما هستند، تصریح کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون این عزیزان آبیاری شده است. از این رو بایستی از جان دانشمندان و عالمان به نحو مطلوب مراقبت کنیم. هر چند که شهادت آرزوی این عزیزان است. شهادت آنان قطعا به کشور ضربه وارد خواهد کرد و بایستی دانشمندان جوان ما نیز ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

وی به اهمیت هفته پژوهش و به‌ویژه جایگاه علم و پژوهش در ناجا اشاره کرد و گفت: این هفته فرصتی مغتنم برای تجلیل از محققان، نخبگان و پژوهشگران است؛ افرادی که با علم و توان خود توانسته اند بخشی از مشکلات کشور را مرتفع کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس باید حافظ جان، مال و ناموس مردم و پلیسی توام با اقتدار و مهربانی باشد، خاطرنشان کرد: از این رو اگر پشتوانه علمی نداشته باشیم برای ادامه راه قطعا با مشکلاتی روبه رو می شویم و پیشرفت ما نیز متوقف خواهد شد.

ناجا با داشتن عقبه علمی ماموریت های خود را مدبرانه و مقتدرانه به سرانجام می رساند

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی از دهه های گذشته تاکنون محققان و پژوهشگران بسیاری که علم آنان نافع باشد را تربیت کرده است که این امر جای بسی خوشحالی و افتخار دارد. امروز ناجا به هر میزان قوی، دانش محور و حرفه ای گرا باشد قطعا برای کشور موثر خواهد بود.

اشتری تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی افتخار دارد که اقدامات و ماموریت های محوله خود را مقتدرانه، مدبرانه و عالمانه پیش می برد چراکه ناجا دارای یک عقبه علمی است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: ان شاء الله بتوانیم از ظرفیت های الهی که در اختیار داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم و محققان  نیز بیش از گذشته در راستای رفع مشکلات و نیازمندی های ناجا برای انجام مطلوب ماموریت ها از تمام ظرفیت های موجود به صورت هدفمند بهره ببرند.

اشتری مجددا ضمن تشکر و قدردانی از حضور خانواده شهید والامقام "محسن فخری زاده" در این نشست خاطر نشان کرد: امید است به برکت خون شهیدان خصوصا شهید محسن فخری زاده، امسال به اهدافمان نزدیکتر شویم تا مدیون شهدای گرانقدرمان نباشیم و بتوانیم در هفته پژوهش گام های موثری را در راستای ارتقای دانش در نیروی انتظامی برداریم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی در عرصه های مختلف نتایج خوبی را کسب کرده است البته تا رسیدن به ایده ال ها فاصله بسیاری داریم که قطعا با تلاش دو چندان می توانیم به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

بالابردن قدرت پیش بینی و پیشگیری در ناجا با استفاده از فناوری روز

اشتری خطاب به مدیران مراکز تحقیقاتی و علمی و پژوهشگران گفت: ان شاء الله در سال جاری گام های بلند و موثرتری بردارید چرا که هر روز ماموریت های ذاتی ناجا سخت تر از گذشته می شودو از این رو بایستی با استفاده از فناوری، دانش روز و ظرفیت های موجود قدرت پیش بینی و پیشگیری را بالا ببریم.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: لازم است در تمامی عرصه ها به تکنولوژی روز دست پیدا کنیم تا بتوانیم بر آسیب هایی که به سمت کشور و مردم وارد می شود تسلط داشته باشیم و با اشراف بالا مشکلات را مرتفع کنیم.

هوشمندسازی در نیروی انتظامی ضرورت است

وی به اهمیت هوشمندسازی در نیروی انتظامی اشاره و اظهارکرد: باید با هوشمندسازی خدمات رسانی به مردم را تسهیل و برای اجرای ماموریت ها  حرفه ای تر، به روز تر و با تجهیزات نوین بتوانیم ورود پیدا کنیم.

اشتری با تاکید بر اینکه هوشمندسازی موضوعی ضروری برای ناجا است، گفت: سازمان عظیم نیروی انتظامی در بحث هوشمندسازی تاکنون پیشتاز بوده است. بایستی افرادی که در این حوزه فعالیت دارند واقف به ماموریت ها باشند و پژوهش هایی را که به اتمام می رسانند، نیازها را برطرف کند.

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره نافع بودن پژوهش ها اظهارکرد: تقاضا داریم پژوهشگران گام های مثمرثمری  را در راستای رفع مشکلات موجود بردارند.