زنگنه: صادرات ۲.۳ میلیون بشکه نفت امکانپذیر است/ ایران برای بازگشت به بازار نفت اجازه نمی‌خواهد

گروه اقتصادی الف،   3990924083 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت گفت: ایران برای بازگشت به بازارهای نفت نیازی به اجازه ندارد زیرا صاحب حق است و صادرات ۲.۳ میلیون بشکه‌ای امکانپذیر است.

زنگنه: صادرات ۲.۳ میلیون بشکه نفت امکانپذیر است/ ایران برای بازگشت به بازار نفت اجازه نمی‌خواهد

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم آغاز حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران توضیح داد: چنانچه تحریم نباشد و منابع برای احیای چاه‌ها تولیدشان کم شده فراهم شود، صادرات ۲.۳ میلیون بشکه امری کاملا میسر است.

وی افزود: به عنوان وزیر تعهد کاری را نمی دهم که توان انجام کار ان را نداشته باشم و برای نفت ایران بازار وجود دارد و قیمت ها پایین نمی آید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه اوپک حساسیت و تعهد لازم را برای حفط قیمت دارد، گفت: ایران برای بازگشت به بازار نفت اجازه نمی خواهد زیرا این موصوع را حق خود می داند.

وی درمورد احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: این موضوع را من هم شنیده ام و چنانچه چیزی بخواهم بگویم، بیان می کنم و به شنیده ها اعتماد نکنید.

زنگنه در مورد افزایش مصرف گاز نیز گفت: مردم به اندازه نیاز مصرف کنند، تا اسراف نشود و نا چار نشویم گازصنایع را محدود سازیم.

به گفته وزیر نفت، مصوبه گازبهای رایگان ۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد و بعد از ۶ ماه برای جبرانش راهکار می دهیم.

وی در مورد احتمال بازگشت شروت های خارجی در صورت رفع تحریم ها گفت: اول امریکا به برجام برگردد بعد درباره این موضوع صحبت می کنیم.

زنگنه افزود: موضوع پیش فروش نفت در لایحه بودجه سال بعد مطلق نیست و فروش اوراق مالی و پیش فروش سازکاری است که در سال های قبل نیز وجود داشته است.

وزیر نفت در خصوص توسعه میادین مشترک نیز تاکید کرد: فعلا تمرکز روی بلال و فرزاد و کیش و پار س جنوبی در بخش گاز و غرب کارون، جفیر و سپهر در بخش نفت است.

وی توضیح داد: فاز اول پالایشگاه فاز ۱۴ تا پایان سال به بهره برداری می رسد.