اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به معتادان بهبود یافته

گروه اجتماعی الف،   3990922130

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: معتادانی که مراحل بهبودی از مراکز جامع درمان و بازتوانی را طی کنند از تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی بهره مند می شود.

اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به معتادان بهبود یافته

به گزارش مهر، فاطمه رضوان مدنی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: راه اندازی مراکز جامع درمان و باز توانی معتادان در کشور به صورت جدی پیگیری می‌شود تا درمان اعتیاد به شکلی جدی و کامل انجام صورت گیرد.

وی افزود: تاکنون ۶ مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان در کشور راه‌اندازی شده و دی ماه امسال نیز ۲۰ مرکز دیگر راه اندازی خواهند شد.

رضوان مدنی اظهار کرد: در این مراکز کار سم زدایی افراد معتاد در ۱۵ روز و بر اساس نوع اعتیاد به ماده مخدر انجام می‌شود و کلاس‌های مختلف مشاوره نیز دایر می‌شود البته درمان کامل افراد در این مراکز یک سال طول خواهد کشید.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: دوره اقامت افراد گرفتار به اعتیاد در این مراکز سه ماه و نیم بوده و طی ۸ ماه نیز ۵۲ جلسه مشاوره و باز توانی برای آنان برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از اطمینان از بهبود افراد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد برای اشتغال‌زایی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رضوان مدنی خاطرنشان کرد: اشتغال معتادان بهبود یافته بسیار مهم است و باید آنان حرفه‌ای یاد گیرند و دغدغه مسکن و درآمدشان رفع شود.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی یک مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان در تمامی مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: دی ماه امسال ۲۰ مرکز در سطح کشور راه اندازی می‌شود.

وی همچنین از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای راه اندازی مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان در استان کردستان خبر داد و گفت: از این محل در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان به کردستان اختصاص خواهد یافت.