فاکتورهای موفقیت در بهینه سازی و سئو سایت کدام اند؟

گزارش بازرگانی ، گروه فناوری الف،   3990922079

 

آیا به دنبال یک کسب و کار اینترنتی هستید؟ آیا می خواهید سایتی پربازدید داشته باشید؟ به دنبال اطلاعات مهم درباره بهینه سازی و سئو سایت حرفه ای هستید؟ ما در این مقاله سعی داریم جواب سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهیم. همینطور درباره معنای سئو و اهمیت آن با شما صحبت کنیم.

معنا و کاربرد سئو سایت

سئو سایت برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی واژه ای آشناست. این واژه که مخفف (Search Engine Optimization) بوده به معنای کلی ارتقا دادن رتبه سایت در موتورهای جستجوست. این ارتقا یا بهینه سازی که به فرایند مستمری نیاز دارد، بهتر است توسط متخصصان سئوکار صورت گیرد. این افراد متخصص با مهارت و تجربه های زیاد می توانند سایت ها را پربازدید کرده و به صفحه اول موتور جستجو بیاورند. اگر شما برای سایت خود به دنبال ترافیک بالا هستید بهترین کار، بهینه سازی سایت است.

برخی از شرکت ها به طور تخصصی به کار بهینه سازی و طراحی سایت اشتغال دارند. شما می توانید در این زمینه از شرکت های تخصصی سئو کمک بگیرید. اما اگر خودتان تمایل به فعالیت در این حوزه دارید، بهتر است تجربه و مهارت خود را افزایش دهید.

چرا سئو سایت مهم است؟

کسب و کارهای اینترنتی برای موفقیت خود باید دارای سایتی پر ترافیک باشند. سایتی که در صفحات اول موتور جستجوی گوگل نیست از شانس کمتری در داشتن مخاطب برخوردار است. زمانی که یک کاربر اینترنت کلمه ای را در گوگل سرچ می کند، در بیشتر مواقع به همان صفحه اول اکتفا کرده و از صفحات دیگر چشم پوشی می کند. به همین دلیل صاحبان سایت های مختلف به دنبال دیده شدن در صفحه اول موتور جستجو هستند تا به بازدید بالایی از مخاطبان دست یابند.

سئو با بهینه سازی رتبه سایت، آن را به صفحه اول گوگل می آورد. یک سایت فروشگاهی را با اجناس و کالاهای باکیفیت در نظر بگیرید. اگر این فروشگاه اینترنتی در هنگام جستجوی کاربران دیده نشود، از فروش خوبی برخوردار نیست. اما در عوض یک فروشگاه مجازی با کالاهای بی کیفیت خود در صفحه اول گوگل پرفروش می شود. بنابراین شما اگر به دنبال یک فروش آنلاین خوب هستید، باید در زمینه سئوی سایت خود اقدام کنید.

برای ارتقای رتبه وب سایت ها از تکنیک های مختلفی استفاده می شود. اگر آن روش در جهت راضی کردن کاربران با رعایت کلیه اصول و قوانین صورت گیرد، به آن تکنیک کلاه سفید گویند. اما برخی از سئوکاران از ضعف موتورهای جستجو سوءاستفاده کرده و اهمیتی هم به رضایت مخاطبان نمی دهند. این تکنیک نادرست را سئوی کلاه سیاه می گویند. البته تکنیک کلاه سیاه به سرعت توسط گوگل شناسایی شده و سایت های خلافکار را از برخی یا همه فعالیت ها محروم می کند. بنابراین افزایش رتبه سایت با هر ترفندی امر شایسته ای نیست و اگر از روش نادرستی صورت گیرد، عواقب خوبی ندارد.

آیا رفتار کاربران بر سئوی سایت ها تأثیرگذار است؟

موتورهای جستجو دارای الگوریتم های مختلفی بوده و به مرور از ریزبینی های بیشتری استفاده می کنند. الگوریتم های جدید موتور جستجوی گوگل سعی می کند که رفتار کاربران را بررسی کرده و بر اساس آنها رتبه بندی سایت ها را تغییر دهد. برای مثال اگر سایتی دارای رتبه پایینی بوده ولی مخاطبان بسیاری از آن بازدید کنند، در رتبه بندی به جایگاه بالاتری از گوگل ارتقا می یابد. علاوه بر تعداد مخاطبان، زمان حضور آنها نیز در یک سایت از دید گوگل دور نمی ماند.

گوگل با اینکه موتوری هوشمند است باز هم نیاز به کمک کاربران دارد. این موتورها پیوسته به دنبال ارائه نتایج بهتر به مخاطبان هستند، اما در این مسیر محدودیت هایی وجود دارد. برای پشت سر گذاردن این محدودیت های گوگل باید از سئوی سایت کمک گرفت. یک سئوی اشتباه شما را از دید مخاطبان دور نگه داشته و از طرف دیگر یک سئوی درست، بازدید شما را بالا برده و فروش اینترنتی سایت را افزایش می دهد.

فاکتورهای موفقیت در سئوی سایت کدام است؟

به طور کلی موفقیت در سئو به سه فاکتور مهم بستگی دارد که هر کدام از آنها در بهبود رتبه بندی سایت موثر است. این عوامل مهم عبارتند از: الف- Technical: استاندارد سازی کد نویسی، ب- On page مانند: شناسایی کلمات کلیدی و آنالیز رقبا. ج- Off Page مانند: بک لینک و فعالیت در شبکه های اجتماعی. برای داشتن یک سایت پربازدید و مخاطب باید در امر بهینه سازی آن اقدام کنید. بهینه سازی رتبه سایت در گوگل یا سئوی سایت فرایندی است که توسط متخصصین سئوکار انجام می شود. یک سئوکار باید از تجربه و مهارت بالایی در این زمینه برخوردار باشد. زیرا سئو امری پیوسته است و نیاز به تفکر همه جانبه فرد متخصص دارد.

به کار بردن روش های درست ارتقای رتبه سایت در گوگل در جهت رضایت بیشتر کاربران که به کلاه سفید معروف است امری لازم برای تمامی سایت ها به شمار می رود. اما استفاده از تکنیک های نادرست کلاه سیاه در جهت بهبود رتبه سایت امری مذموم شمرده شده و موجب پشیمانی صاحبان سایت می شود. زیرا موتورهای جستجو هر چند ماه یکبار روش های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت های خاطی را از برخی یا همه فعالیت ها محروم می کنند.

جمع بندی

استفاده از راهکارهای مطمئن و حرفه ای در زمینه بهینه سازی و سئو سایت می تواند در مدت زمان مشخص افزایش رتبه و بازدید را برای سایت شما به همراه داشته باشد. به دنبال طراحی یا بهبود رتبه سایت خود هستید می توانید به ایران سایت مراجعه کنید. کارشناسان خبره ایران سایت می توانند در این امر به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهند. کارشناسان ایران سایت با ارائه خدمات برتر سئو در پر رقابت ترین کلمات کلیدی شما را در داشتن سایتی موفق راهنمایی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02188886450 در تماس باشید.