انفجار در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق

گروه جهان الف،   3990920097

 منابع عراقی از انفجار در مسیر یک کاروان ائتلاف آمریکایی در جنوب این کشور خبر دادند.  

به گزارش فارس، منابع عراقی اعلام کردند که یک کاروان ائتلاف آمریکایی که از کویت راهی مرکز عراق بود در منطقه «السماوه» در استان المثنی واقع در جنوب این کشور، هدف حمله انفجار قرار گرفت.

کانال تلگرامی صابرین نیوز در این باره نوشت که دو کامیون ائتلاف آمریکایی در جاده السماوه صدمه دیده و از کار افتاده‌اند. گروه «قاصم الجبارین» نیز مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. برخی منابع داخلی عراق نیز گفته‌اند که انفجارها از طریق بمب کنار جاده‌ای صورت گرفته است.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که تلفات وارد شده به این کاروان، جانی نیست و فقط به کامیون‌ها و محتوای داخل آن‌ها صدماتی وارد آمده و شبکه العربیه نیز مدعی شده که سه بمب در مسیر این کاروان منفجر شده است.

این انفجار در حالی صورت می‌گیرد که «جینی کارینیان» فرمانده نیروهای ائتلاف ناتو در عراق اخیرا در همایشی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفته است که نیروهای این ائتلاف شاید به بهانه «فعال‌سازی برنامه اصلاحاتی و نظام دفاعی و امنیتی» پنج سال دیگر در عراق بمانند.

در همین حال گروه «اصحاب الکهف» نیز اعلام کرد که در صورت ناتوانی دولت بغداد در استفاده از فرصت اهدایی گروههای مقاومت برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی، حملات بیشتری را به پایگاههای آمریکایی در الظفره تا عین الاسد و الحریر انجام خواهد داد.