۶ ترفند کشیدن خط چشم خوب در کمترین زمان

گزارش بازرگانی،   3990917055 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

از نظر شما هم خط چشم یکی از مهمترین عناصر آرایش چشم است؟ 

آیا شما هم برای کشیدن خط چشم مشکل دارید؟ 

همیشه در مواقع حساس نمی دانید که کدام مدل بیشتر مناسب شما است؟ 

از دیر باز تا کنون کشیدن خط چشم یکی از مهمترین قسمت های آرایش برای بانوان بوده است که طرفداران پر و پا قرص خود را هم دارد و در کنار آن برای کشیدن آن نیاز به ظرافت، دقت و مهارت هم خواهید داشت. جالب است بدانید از لحاظ روانشناسی چشم ها اولین نقطه جذب هر فردی است و کانون توجه همگان قرار خواهد گرفت، از این رو کشیدن خط چشم برای زیباتر جلوه دادن چشم ها امری مهم است که نیاز به دقت فراوان دارد. لذا بسته به نوع ترکیبات تشکیل دهنده آنها، قیمت خط چشم متفاوت است. در ادامه برای آشنایی با آموزش 5 مدل خط چشم پرکاربرد با الانزا همراه شوید. 

انواع خط چشم

  • خط چشم مدادی: این مداد ها با بافت نرم و سبک خود بسیار مناسب مصرف روزانه و عموم مردم است چرا که به راحتی پاک می شود و از آن سو به آسانی نیز کشیده می شوند. 
  • خط چشم مایع: خط چشم مایع یکی از همان خط چشم هایی است که برای کشیدن نیاز به تبحر و دقت دارد و در عین سختی بسیار نتیجه ایی زیبا و دلپذیر دارد، این خط چشم ها به صورت ماژیکی نیز تولید می شوند و برای کسب مهارت در استفاده از این نوع باید حتما تمرین و تکرار داشته باشید. 
  • خط چشم قلمی: اگر به دنبال راه حلی آسان و بدون نیاز به تمرین و تکرار هستید به شما استفاده از قلم مو خط چشم را پیشنهاد می کنیم، در این روش شما می توانید خط چشم هایی گیرا و زیباتر بکشید و قلم خط چشم یا همان مداد مومی این توانایی را به شما می دهد تا به آسانی نتیجه دلخواه خود را بدست آورید. 
  • خط چشم ژلی یا کرمی: این مدل از خط چشم بافتی شبیه به خط چشم مایع دارد اما به اندازه آن مرطوب نیست، این خط چشم ضد آب است و در صورت کشیدن و پلک زدن پخش نمی شود. در حقیقت این خط چشم برای زمان هایی که نیاز به خط چشم با ماندگاری بالا دارید مناسب است. 
  • خط چشم کیکی: این مدل از خط چشم مناسب برای میکاپ آرتیست های حرفه ایی است که تمیزترین و بهترین خط چشم ها را با آن می کشند، این مدل از خط چشم اکثرا به صورت سایه فشرده در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد. برای استفاده از این مدل خط چشم شما باید ابتدا قلم مو مناسب خط چشم خود را خیس کنید و پس از زدن به سایه فشرده شده می توانید بر روی چشم های خود بکشید.

مراحل کشیدن خط چشم

گام اول: برای کشیدن خط چشمی زیبا که گیرایی چشم های شما را بیشتر کند می توانید از خط چشم مایع با دو نوع ماژیکی و مویی استفاده کنید، اما مهمترین کاری که باید در ابتدا انجام بدهید این است که خط چشم مناسب خود را انتخاب کرده.

 گام دوم: آماده سازی چشم ها مرحله بعدی انتخاب خط چشم است، فراموش نکنید که قبل استفاده از خط چشم و برای شروع آرایش چشم بهتر است ابتدا از پرایمر چشم استفاده کنید و اگر قصد زدن سایه چشم دارید بهتر است بعد از پرایمر شروع به پخش کردن سایه چشم خود کنید و پس از آن خط چشم خود را بکشید و در نهایت نوبت ریمل زدن مژه هایتان است. استفاده از مواد مرغوب در ترکیبات، برند سایه چشم، کشور سازنده همه و همه در قیمت سایه چشم تاثیر گذار است. 

گام سوم: نکته بعدی که در هنگام کشیدن خط چشم باید به آن توجه کنید این است که چشمان خود را نبندید، چشم ها بصورت غریزی زمان روبرو شدن با اجسام بیرونی بسته خواهند شد اما برای کشیدن خط چشم نیاز است لای پلک شما باز باشد تا توانایی ترسیم خط چشم را داشته باشید. 

گام چهارم: قرار گرفتن در محیط مناسب برای کشیدن خط چشم بسیار مهم است بخصوص که خط چشم شما مایع با نوک مویی باشد در این صورت است که نیاز به یک تکیه گاه برای ثابت نگهداشتن دست خود دارید و در صورت راحت نبودن حالت دست خط چشم شما کج و ناهموار می شود. اما راه حل این مشکل قرار دادن آرنج بر روی یک تکیه گاه است تا تمرکز شما بالا برود و طرح مورد نظر خود را بر روی چشم هایتان  پیاده کنید. 

گام پنجم: در هنگام کشیدن خط چشم بخصوص خط چشم مایع از کشیدن خط های طولانی خودداری کنید و سعی کنید با کشیدن خط های کوتاه از کج و ناهموار شدن خط چشمتان جلوگیری کنید. 

گام ششم: برای کشیده و گیرا شدن چشم هایتان باید حتی اگر شده یک کمی خط چشم خود را دنباله دار کنید، درست است که کشیدن دنباله کمی سخت است اما نتیجه کار خستگی این سختی را لذت بخش خواهد کرد. و در نهایت بعد از کشیدن خط چشم، چشم های خود را ریمل زده و پس از آن ابرو و دیگر نواحی صورت را آراش کرده و در نهایت از زیبایی خود لذت خواهید برد. 

توجه داشته باشید اگر تازه کار هستید از کشیدن خط چشم با خط چشم مایع پرهیز کنید و ابتدا با مداد چشم طرح اولیه و مدل دلخواهتان را بکشید، سپس از خط چشم مایع برای مشکی تر جلوه دادن آن استفاده کنید. برای استعلام قیمت مداد چشم می توانید برند الانزا را گوگل کنید. 

نکات مهم انتخاب خط چشم مناسب انواع چشم 

  • چشم های گرد و درشت: اگر چشم هایی درشت دارید به شما خط چشم پهن به همراه سیاه کردن داخل چشم را توصیه می کنیم، چرا که چشم های شما را کوچک و خوش حالت نشان می دهد. 
  • چشم های گود و تو رفته: اگر چشم هایی گود دارید توصیه می شود از سیاه کردن داخل و اطراف چشم پرهیز کنید، چرا که چشم های شما را ریزتر از حد معمول نشان می دهد. اما خط چشم مناسب چشم های شما خط چشمی است که ظریف و باریک باشد و در نهایت با استفاده از سایه های روشن می توانید چشم های خود را رو تر جلوه بدهید. 
  • چشم های ریز: اگر چشمانی ریز دارید و می خواهید با کشیدن خط چشم آن ها را بزرگتر جلوه بدهید باید از خط چشم زیر و روی چشم هایتان استفاده کنید. 
  • چشم های خیلی گرد و خارج از حدقه: برای کوچک نشان دادن چشم های از حدقه زده بیرون باید از خط چشمی پهن پشت چشم هایتان استفاده کنید و پس از آن اطراف چشم هایتان را کاملا سیاه کنید چرا که چشم ها را تو رفته تر نشان می دهد. 
  • چشم های نزدیک: اگر چشم هایتان خیلی نزدیک به تیغه بینی تان است باید روی یک سوم انتهایی چشم هایتان بیشتر کار کنید و گوشه چشم از داخل را کاری نداشته باشید. 
  • چشم های دور: اگر چشم هایی دور از هم دارید بهتر است از خط چشم هایی که روی یک سوم داخلی چشم بیشتر کار شده است استفاده کنید چرا که گوشه های داخلی چشم تیره که شوند نزدیکی چشم ها به هم بیشتر می شود.

 نتیجه گیری

در این نوشتار سعی بر آن داشتیم تا شما را با 6 ترفند کشیدن خط چشم آشنا کنیم و در نهایت برای کشیدن خط چشم مناسب با چشم هایتان شما را راهنمایی کرده ایم، اما در نهایت فراموش نکنید که داشتن چشم هایی زیبا و کشیدن خط چشم مناسب با صورتتان تاثیر بسیار زیادی بر جذابیت شما خواهد داشت و تمامی این دستاوردهای لذت بخش نیازمند تمرین و تکرار در کشیدن خط چشم است.  برای داشتن خط چشم خوب استفاده همزمان از سایه چشم، مداد چشم و پرایمر توصیه می شود و می توانید این محصولات را در فروشگاه اینترنتی الانزا تهیه نمایید.