اهداف ترور «فخری‌زاده» به روایت روزنامه لبنانی

گروه جهان الف،   3990908127 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

اینکه رسانه‌های صهیونیستی اعتراف می‌کنند ترور «محسن فخری‌زاده» مانع پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نمی‌شود صراحتا بیانگر آن است که سازمان دهندگان این جنایت هدف دیگری دارند.

اهداف ترور «فخری‌زاده» به روایت روزنامه لبنانی

به گزارش الف به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، اسرائیل به طور غیررسمی مسئولیت ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را به عهده گرفته است؛ چراکه رسانه های صهیونیستی در بازتاب خبر ترور دانشمند ایرانی عجله و بلافاصله خبر ترور شهید فخری‌زاده را با آب و تاب فراوان اعلام کردند.  این در حالی است که تاکنون مسئولان تل آویو در سایه توصیه‌های هرم سیاسی رژیم صهیونیستی ترجیح داده‌اند تا این لحظه سکوت کنند.

 الاخبار گزارش داد: بدون شک از دست دادن این دانشمند برجسته ایرانی در زمینه هسته ای که در منصب به عنوان رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران فعالیت می کرد خسارت بزرگی برای ایرانی هاست و به همان اندازه صهیونیست ها از این اتفاق خوشحال شده‌اند. اما سوال مهمی که در این میان مطرح می‌شود آن است که هدف نهایی سازماندهی کنندگان این جنایت صرف نظر از اینکه به شکل مستقیم یا از طریق جاسوسان خود در آن دست داشته اند چه بوده است.

به نوشته الاخبار برخی از تحلیلگران معتقدند که شاید هدف عوامل پشت پرده جنایت ترور محسن فخری زاده در راستای تحریک ایران  برای انجام یک عملیات حساس یا بدون برنامه در روزهای پایانی حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید که پیشتر تهران را تهدید به حمله نظامی کرده بود، است. در چنین شرایطی کاملاً روشن است که طرف صهیونیستی و آمریکایی بارزترین طرف‌هایی باشند که به شکل خودکار در ماجرای ترور دانشمند هسته ای ایران متهم می شوند؛ همانطور که رسانه های عبری در واکنش به این اتفاق اعلام کردند که تنها اسرائیل و آمریکا می توانند چنین عملیاتی را اجرا کنند.

روزنامه لبنانی الاخبار در ادامه افزود: با این حال صرف نظر از اینکه آیا واشنگتن به شکل مستقیم یا از طریق جاسوسان خود در انجام این جنایت با تل آویو شریک و یا از به نتیجه رسیدن آن راضی است، نتیجه برای هر دو طرف واحد و رضایت بخش بود.  نکته قابل توجه اینجاست که رسانه های صهیونیستی بر خلاف سایر عملیات‌های مشابه ترور فخری زاده در ایران خیلی زود به این حادثه واکنش نشان دادند.  اما درباره اهداف آمریکا و اسرائیل از ترور فخری زاده و اینکه تا چه اندازه به این هدف ها رسیده اند باید بگوییم که از دست دادن چنین دانشمند برجسته‌ای برای ایران هرچند خسارت بزرگی است و در طرف مقابل منجر به شادی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شده؛ اما این به معنای تحت تاثیر قرار گرفتن تجربه و دانش فنی هسته‌ای ایرانی‌ها نیست و چنین جنایت هایی نمی تواند در برنامه هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کند.

 الاخبار خاطرنشان کرد: تجربه سالهای گذشته نشان داده که پرونده هسته ای ایران از مدت ها قبل نقطه بازگشت را پشت سر گذاشته و برنامه هسته‌ای ایرانی‌ها یک برنامه تثبیت شده است که در انحصار افراد نیست. رسانه‌های اسرائیلی نیز پس از شهادت محسن فخری زاده صراحتاً اعلام کردند که برنامه هسته‌ای ایران بعد از ترور این دانشمند بزرگ باز هم پیشرفت می‌کند. بنابراین  زمانی که ترور این دانشمند برجسته ایرانی توانایی هسته‌ای ایران را تحت تاثیر قرار نمی دهد هدف از انجام چنین جنایتی چیست.  پاسخ به این سوال را نمی توان از تحولات آمریکا و تغییر سیاست‌های دولت جدید آن جدا کرد.  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال انتشار خبر ترور محسن فخری زاده به سرعت از طریق یک پیام ویدئویی در توییتر گفت: من می خواهم لیست کارهایی را که این هفته انجام دادم با شما به اشتراک بگذارم و این یک لیست جزئی است چرا که نمی توانم همه آنها را بگویم.

در ادامه گزارش الاخبار آمده است:  این کلیپ ویدیویی به عنوان اعتراف غیرمستقیم نتانیاهو به مسئولیت اسرائیل و شخص وی در جنایت ترور دانشمند هسته ای ایران منتشر شد. لازم به ذکر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این در سال ۲۰۱۸ با ذکر نام محسن فخری زاده از همه خواسته بود تا این نام را به خاطر بسپارند.  اما دفتر نتانیاهو پس از انتشار خبر ترور دانشمند ایرانی از پاسخ به سوالات خبرگزاری رویترز در این زمینه خودداری کرد. بر اساس این گزارش، شب گذشته رسانه‌های عبری بلافاصله پس از انتشار خبر ترور شهید فخری زاده اقدام به جمع آوری و نشر اطلاعات درباره این دانشمند ایرانی و نقش و نفوذ وی در پروژه هسته‌ای ایران از زمان آغاز آن پرداختند. صهیونیست ها در تبلیغات شب گذشته خود در رسانه ها سعی داشتند بگویند که پدر علم هسته‌ای ایران دیگر وجود ندارد.

الاخبار در پایان تاکید کرد:  هر چند که رژیم صهیونیستی به شکل رسمی مسئولیت ترور محسن فخری زاده را قبول نکرده است اما واکنش رسانه های آن و شاخص های دیگر به صراحت  بیانگر نقش بارز صهیونیست های جنایتکار در این عملیات است. باید اشاره کنیم که محسن فخری زاده به عنوان کارشناس موشک های بالستیک از سالها قبل در لیست ترور رژیم صهیونیستی بود اما موساد نتوانسته بود تاکنون این جنایت را عملی کند.اینکه شبکه 12 رژیم صهیونیستی صراحتا اعتراف می‌کند ترور محسن فخری‌زاده بر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت و مانع آن نخواهد شد نشان می‌دهد که ماهیت اهداف سازماندهی کنندگان این جنایت سناریوها و فرضیه‌های دیگری است