پرسش های بی پاسخ در ترور شهید فخری زاده

راحله کاویار،   3990908031 ۲۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
پرسش های بی پاسخ در ترور شهید فخری زاده

 ترور یک دانشمند هسته‌ای دیگر غم روی غم بود. این روزها خبرهای ناراحت کننده ای  به دلیل وجود کرونا و فوت هزاران نفر از هموطنانمان به گوشمان می‌رسد وخبر ترور شهید محسن فخری زاده این روزهای تلخ را تلخ تر کرد!

ظهر روز ۷ آذر حوالی ساعت ۱۴ خودرو شهید فخری زاده به همراه دو خودرو محافظ وارد آبسرد می‌شود. یک کیلومتر جلوتر از ورودی شهر آبسرد و نزدیک باغی معروف به باغ سرهنگ، خودرو با رگبار متوقف می‌شود و پس از آن یک نیسان که در آن پر از الوارهای چوبی بوده است منفجر می‌شود.بعد از انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری خیابان پر از تکه‌های خودرو و چوب دیده شده و بر اثر انفجار آسیب به دکل برقی مجاور نیسان برق شهر آبسرد نیز قطع می‌شود.

با وقوع انفجار تروریست‌هایی که کمین کرده‌ بودند از نقاط نامشخصی شروع به تیراندازی به سمت خودروی ایشان می‌کنند و یکی از محافظان نیز برای حفاظت از شهید فخری زاده خود را در مسیر رگبار قرار می‌دهد که همان لحظه به فیض شهادت می‌رسد.

در هر حال این اقدام مانع از اصابت گلوله به شهید فخری‎زاده نشد و او دچار جراحات جدی‌ای شد. بعد از فروکش کردن تیراندازی‌ها چند تروریست‌ متواری می شوند و بلافاصله شهید فخری زاده را به داخل درمانگاه شهر آبسرد منتقل می‌کنند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با بالگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود. ولی متاسفانه در بیمارستان در اثر جراحات وارده از اصابت چهار گلوله به شهادت می رسد .

شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و استاد فیزیک هسته ای بود و طبق آنچه درنشریه فارن پالیسی آمده است جزو ۵۰۰ نفر از قدرتمندترین افراد جهان. او همچنین  در سال ۲۰۰۷ در لیست تحریم ها قرار گرفته بود.

شهید فخری زاده انقدر برای نتانیاهو مهم بود که رسما نام وی را در برنامه تلویزیونی اعلام كرد و همچنین دوسال پیش ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل اعلام می کند فخری زاده را خوب می شناسد و او مصونیتی ندارد!

همه اینها نشان می‌دهد که موساد سالهاست بدنبال شکار شهید فخری‌زاده بوده است و اما چند نکته:

اول شهادت فخری زاده با ضرب گلوله نشان می دهد که ماشین وی ضد گلوله نبوده و او در اثر اصابت گلوله به شهادت می رسد. حال سوال اینجاست که چرا برای ایشان چنین ماشینی تهیه نشده بود؟!


 دوم موساد چگونه به لیست دانشمندان هسته ای ما دسترسی پیدا کرده و توانسته است این ترور را در نزدیکی تهران با موفقیت به سرانجام رساند؟! 


سوم گزارش چند روز قبل تایمز اسرائیل اعلام می‌دارد که بخش هسته‌ای ایران هدف اصلی است و ایران پاسخی نخواهد داد. و آمریکا و اسرائیل برای یک رشته عملیات‌های پنهانی علیه ایران در هفته‌های باقی مانده از دولت دونالد ترامپ برنامه ریزی کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ رسانه اسرائیلی، این عملیات با این پیش‌فرض طراحی شده که ایران در این چند هفته از نشان دادن هر گونه واکنش خودداری خواهد کرد! ضمن آن‌که تشدید فشار اقتصادی نیز بخشی از اقدامات هماهنگ شده اسرائیل و آمریکا در ارتباط با ایران در هفته‌های پیش‌رو است. 

این گفته ها نشان می دهد آنها افرادی خائن درسیستم داخلی ایران دارند که برای رسیدن به اهداف نظامی و اقتصاد و جاسوسی فعالیت می کنند و به گونه ای در صدد القاء این موضوع هستند که ما رسما ترور می کنیم و شما عاجز از پاسخ دادن هستید!

چهارم در خبرها آماده بود که اطلاعات هسته ای ایران از قلب تهران به سرقت رفته است و چندی پیش یک خرابکاری و انفجار عظیم در سایت هسته ای نطنز رخ داد حال سوال اینجاست که این اتوبان جاسوس و نفوذ را چه کسانی برای این افراد باز کرده اند که به راحتی ترور و خرابکاری می‌کنند و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی متوجه این حجم از خرابکاری در قبل از وقوع حادثه نمی شوند.

پنجم خوشحالی سعودی ها و اسراییل بی وجه و مضحک است. دانش هسته ای ایران متکی به فرد نیست بلکه این دانش بدست توانای دانشمندان ما بومی شده است و با به شهادت رساندن یک نفر این دانش نابود نخواهد شد..