تکرار جنایتی دیگر در حق دانشمندان ایرانی

گروه سیاسی الف،   3990908001 ۲۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

در دو سه ساعت اول همه چیز مبهم بود. فقط یک اسم منتشر شد. دانشمند هسته ای محسن فخری زاده به شهادت رسید؛ تکرار جنایتی دیگر در حق دانشمندان ایرانی.

تکرار جنایتی دیگر در حق دانشمندان ایرانی

به گزارش الف هر چند در این مدت و تا پیش از بیانیه رسمی وزارت دفاع و بیانیه های رییس ستاد کل نیروهای مسلح امید می رفت این دانشمند کشورمان مجروح شده باشد و به بیمارستان منتقل و نجات یافته باشد؛ اما متاسفانه ساعتی بعد شهادت وی بر اثر شدت جراحات تایید شد.

عملیات تروریستی عصر جمعه ۷ آذر ماه در منطقه آبسرد دماوند صورت گرفت. روش انجام این ترور شبیه عملیات های تروریستی داعش بود، تروری همراه با انتحار و درگیری که به آن عملیات انغماسی گفته می شود.

بنا بر گزارش های منتشر شده  محسن فخری زاده به اتفاق خانواده و همراهان در منطقه آبسرد مورد هدف قرار گرفت.

تروریست ها ابتدا یک وانت نیسان را در نزدیکی خودروی حامل فخری زاده و همراهان منفجر کرده و با توقف خودرو ۴ موتور سوار اقدام به تیراندازی و درگیری با محافظان وی پرداخته اند.

بعضی منابع گزارش داده اند یکی از تروریست ها خودروی حامل پیکر مجروح دکتر فخری زاده را در راه بیمارستان مجددا به گلوله بسته است. اگر چه هنوز روایت مشخصی از تعداد تروریستها  و این موضوع خاص به دست داده نشده است.

همزمانی ترور دکتر محسن فخری زاده با شب سالگرد ترور شهید مجید شهریاری این گمانه را جدی کرده است که عاملان ترور از جانب آمران ترورهای شهید شهریاری، شهیدعلیمحمدی وشهید احمدی روشن و شهید رضایی نژاد از دانشمندان هسته ای کشورمان در سالهای اخیر  اجیر شده باشند. بعد از این ترور تا ساعاتی هویت و خدمات شهید محسن فخری زاده واضح نبود. بعضی رسانه ها از جمله تلویزیون و زیر نویس شبکه خبر او را دانشمند هسته ای معرفی می کردند. اما کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در توییتی گفت همه دانشمندان صنعت هسته ای کشور در سلامت هستند.

اگر چه ساعاتی بعد کمالوندی در یک گفتگو گفت: شهید فخری زاده دانشمند فرهیخته و نخبه ای بود که تخصص هسته ای وی در صنعت دفاعی کشور در پدافند هسته ای منشا خدمات برجسته ای شد. نام این شهید بزرگوار در کنار سایر شهدای هسته ای جاودانه خواهد ماند و به زودی عاملان این ترور به سزای خود خواهند رسید.

سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح هم‌ شهادت شهید فخری زاده را ضایعه بزرگی توصیف و ضمن محکوم کردن آن برانتقامی سنگین از آمران و عاملان تاکید کرد.

وزیر اطلاعات هم در مصاحبه ای گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم‌در پیامی این ترور را محکوم کرد.

بسیاری از شخصیت ها روسای قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی علمای اهل سنت و هنرمندان به این واقعه واکنش نشان دادند و خواستار گرفتن انتقام ‌از آمران این جنایت شدند.

اکنون مشخص شده  که شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بوده است. متولد ۱۳۳۶ از شهر قم و دارای سه فرزند. وی دارای درجه سرتیپی و عضو هیات علمی دانشگاه امام‌حسین بود.

همزمان با واکنش ها در داخل کشور هم رسانه های خارجی این‌خبر را به سرخط خبر های خور برده و شروع به گرفتن واکنش هایی در این باره کردند.

ترامپ‌ خبر این ‌ترور را از صفحه خبرنگاران صهیونیست ریتوییت کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس هم همزمان در یک نشست خبری گفت این هفته کارهای مهمی انجام داده است که بازگفتن بسیاری از آنها معذور است. از نتانیاهو نقل شده است:  می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پر تنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید.

همچنین‌ روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست هم‌نوشته است: طی این سالها چندین دانشمند هسته ای ایران ترور شده اند ، اما فخری زاده مهمترین دانشمند هسته ای است که تاکنون ترور شده است.
واکنش ها به این ترور ناجوانمردانه در داخل و خارج کماکان ادامه دارد، اما آنچه مشخص است، افزایش  انسجام‌ملی در بین همه ایرانیان داخل و خارج با گرایش های مختلف بر اثر چنین ترورهایی است.

افکار عمومی در ایران منتظر آشکار شدن ابعاد بیشتری از  این ترور و چگونگی آن ‌هستند.