مثلث طلایی کجاست

گزارش بازرگانی،   3990905057 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در کل دنیا و در بین آفریده‌های خدای بزرگ، مکان‌های مختلف و زیبایی وجود دارند. این شهرهای مختلف با ظاهرهای زیبا و جذاب هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌برد. یکی از این شهرهای خوب که توریستی می‌باشد، شهر هند است. شهر زیبای هند جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است.

شهرهای مثلث طلایی

  در شهر هند و در واقع در کشور هند شهرهای خاصی وجود دارد که به عنوان مثلث طلایی شناخته می شوند. این سه شهر عبارتند از: شهر دهلی، آگرا و جیپور.

 شهر جیپور ۱۱ کیلومتر با هند فاصله دارد. درون‌شهر یک قلعه وجود دارد که توسط مهاراجا ساخته شده است. در درون شهر جیپور صنایع دستی بسیاری ساخته می‌شود و در مغازه‌ها به فروش می‌رسد. جیپور به شهر جواهرات معروف است و بازارهای زیبایی را در خود جای داده است و همه روزه و در واقع همه ساله مسافران زیادی به این شهر سفر کرده و از آن دیدن می‌کن

شهر آگرا یک شهر بسیار زیبا می­باشد که در آن یک قصر زیبا توسط معماران مغولی ساخته شده است.  در کنار این قصر مغازه های بسیاری وجود دارند که وسایل زینتی و قیمتی به فروش می‌رسانند. تاج محل در این شهر بزرگ قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود. باید گفت که شهر آگرا جز زیباترین شهرهای جهان به حساب می‌آید و به همین دلیل درون مثلث طلایی کشور هند قرار گرفته است.

شهر دهلی جز این مثلث طلایی می­باشد و درون آن جای گرفته است. این شهر دومین شهر پرجمعیت جهان است. در این شهر اماکن گردشگری زیادی وجود دارد.

افراد مختلف و گردشگران همواره به وسیله لینک زیر می‌توانند با تخفیف ویژه به مثلث طلایی سفر کنند.
https://zima.ir/tours/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

 

بهترین شهر مثلث طلایی

شهر دهلی جز  بهترین شهر مثلث طلایی می­باشد و درون آن جای گرفته است. این شهر در درون خود جاذبه های زیادی دارد و سالانه افراد مختلفی را به درون خود می‌کشاند و به همین دلیل شهر دهلی بهترین شهر مثلث طلایی محسوب می­شود. جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از:

  1. قلعه سرخ رود: این قلعه به دستور شاه جهان ساخته شده است. نه سال کامل ساخت این قلعه طول کشیده است. دیواره های قلعه سرخ رود قرمز رنگ است. درون این قلعه حیوان ها و اتاق های گوناگونی دیده می‌شود.
  2. قطب منار: این بنا جز بلندترین ساختمان­های آجری جهان محسوب می‌شود که سیصد و نود و نه پله دارد و ارتفاع این مناره هم ۷۲ متر است. قطب منار، به دستور قطب الدین ایبک ساخته شده است.
  3. مسجد جامع دهلی: یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام به حساب می آید. این بنا به دستور شاه‌جهان ساخته شده است. باید گفت که درون این مسجد قرانی وجود دارد که آن را بر روی پوست آهو نوشته اند که یکی از جاذبه‌های درون این مسجد و درون شهر دهلی به حساب می‌آید.

 

  1. دروازه هند: این دروازه شهر دهلی، چهل و دو متر ارتفاع دارد و به عنوان یک یادبود برای سربازانی است که در جنگ جهانی اول کشته شده‌اند.

 

  1. آرامگاه همایون: همانطور که از نام این بنا می‌توان فهمید به دستور همایون شاه ساخته شده است و جز جاذبه های شهر دهلی محسوب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با مثلث طلایی میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.
https://www.viator.com/tours/New-Delhi/Private-4-Day-Golden-Triangle-Tour-to-Agra-and-Jaipur-From-Delhi/d804-7667P2