درخواست احمد توکلی از رئیسی: با دست اندرکاران فاسد پرونده هفت‌سنگان سریعتر برخورد کنید

گروه اجتماعی الف،   3990901053 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه خواست تا هرچه سریعتر حکم دست اندرکاران فاسد پرونده هفت‌سنگان اعلام شود.

درخواست احمد توکلی از رئیسی: با دست اندرکاران فاسد پرونده هفت‌سنگان سریعتر برخورد کنید

به گزارش الف، احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه‌ای از سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه بابت پیگیری و صدور حکم بدوی پرونده هفت سنگان قزوین تشکر کرد و از وی خواست تا هرچه سریعتر حکم دست اندرکاران فاسد این پرونده نیز اعلام شود.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند آیت الله دکتر رئیسی 
رئیس محترم قوه قضاییه 

سلام علیکم

دیده‌بان شفافیت و عدالت که همواره به‌دنبال احیای عدالت اجتماعی و کشف و زدودن فساد از درخت پرثمر انقلاب اسلامی بوده است، بر خود فرض می‌بیند که از زحمات اخیر شما و قضات پاکدست و دلیرتان در خصوص رسیدگی به پرونده فساد و زمین خواری «هفت سنگان قزوین» و اجرای قانون و عدالت و رسیدگی به تخلفات عاملین این رفتار خلاف قانون، به کمال، تشکر و تقدیر کند. در این پرونده فساد ننگ‌آور، مسئولان استان، از جمله رئیس کل دادگستری و دادستان وقت استان قزوین، با همدستی یکدیگر و با بده‌بستان فاسد، به تصرف ناحق زمین و ساخت‌و‌ساز با جواز غیرقانونی دست زده بودند. اگرچه در بدو امر مطرح شدن چنین پرونده ای، مشوه کننده وجاهت نظام بود، ولی رسیدگی به آن سبب تطهیر نظام، خاصه قوه قضاییه از لوث مفسدین حکومتی می‌شود. مهم‌ترین اثر این رویکرد قضایی، احیاء و تقویت اعتماد عمومی به قوه قضائیه و پیامی است که از جانب قوه به مردم شریف ایران واصل می شود. پیام این است که مسئولین ارشد این قوه در سلامت و استقلال قرار دارند و در رسیدگی به پرونده‌های فساد، نفع یا انگیزه شخصی یا صنفی به خود راه نمی‌دهند و بدون ملاحظه و لکنت، حق مردم شریف ایران را از قانون شکنان و مفسدان می گیرند و در مسیر مبارزه با فساد و برخورد قاطع و عدالت‌محور با متخلفینِ داخل قوه، به قضات صاحب منصب نیز رحم نمی کنند.

رسیدگی قضایی به پرونده فساد مقامات قضایی و همدستان آنان در دستگاه های دیگر، حکم به مجازات مفسدان و ابطال پروانه ساخت و قلع و قمع فساد ساخته های شان، به ‌خوبی بیانگر پویشی نو و قانون‌مدار در مبارزه با فساد است.

خوشحالیم که حکم بدوی پرونده انشاء گردید و امیدواریم که هر چه سریعتر حکم دست‌اندرکاران فاسد این پرونده در دستان قدرتمند مجریان قانون قرار گیرد. حکم قضات فاسد نیز پس از تعلیق حق قضاوت آنان در دادگاه محترم انتظامی قضات، صادر خواهد شد. طبیعی است که تسریع امر در دادگاه انتظامی قضات که همیشه ملجاء تظلم خواهی از قضات قانون شکن بوده است، بر اعتبار این محکمه در چشم مردم بیفزاید.

لازم است از امام جمعه محترم و فسادستیز قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی که همواره در برابر فساد و حق‌کشی جریانی فاسد در قزوین، ایستادگی نموده است، تشکر و تقدیر شایسته صورت گیرد. که این مهم از ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور زیبنده است. امیدواریم به همین ترتیب، پرونده زمین خواری در نیاوران قزوین نیز رسیدگی گردد. این حرکت و تحول جدید میتواند ریشه فساد فسادگران و ستم ویژه خواران را از جای جای مملکت زدوده و عدالت و شفافیت کامل برهمه ساختار و قامت حاکمیت بپوشاند. 

احمد توکلی
رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت

۱۳۹۹/۰۹/۱