ملاقات افسران رژیم صهیونیستی با مخالفان سوریه در خاک این کشور

گروه جهان الف،   3990827125 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در اوج جنگ داخلی سوریه سرتیپ «تمیر هایمن» با عبور از نقطه مرزی وارد خاک سوریه شد و با چند شهروند سوریه‌ای دیدار کرد.

ملاقات افسران رژیم صهیونیستی با مخالفان سوریه در خاک این کشور

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی رژیم صهیونیستی (مکان) از جزئیات دیدار «تمیر هایمن»، رئیس دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی و «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد عملیات سابق ارتش این رژیم با گروهی از مخالفان سوریه در سال ۲۰۱۳ خبر داد.

به گزارش «المیادین» این پایگاه در خبری که برای اولین بار منتشر می‌شود تأکید کرد که هفت سال پیش و در اوج جنگ داخلی سوریه سرتیپ «تمیر هایمن» با عبور از نقطه مرزی وارد خاک سوریه شد و با چند شهروند سوریه‌ای دیدار کرد.

این گزارش افزوده که این دیدار مدتی کوتاه بعد از درگرفتن جنگ داخلی سوریه انجام شد و در آن زمان هایمن سرهنگ و فرمانده هنگ شمالی تیپ ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی و مسؤول مرز جولان بود.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، در این گزارش آمده که در زمان شدت گرفتن جنگ داخلی در سوریه، مقامات اسرائیلی نگران اوضاع و ناامن شدن مناطق مرزی شده بودند و برای همین همراه با ژنرال آیزنکوت که جانشی فرمانده وقت ستاد عملیات رژیم صهیونیستی بود به صورت محرمانه از مرز عبور کردند.

این گزارش افزوده که آنان با حضور در منطقه مرزی شاهد درگیری‌ها میان گروه‌های مخالف بودند و همه صحنه را مشاهده کردند، چیزی که آیزنکوت را «صحنه سورئال» خواند.

در این گزارش آمده که تل‌آویو در مواردی نیز تجهیزات پزشکی و غذا برای افراد مسلح مخالف حکومت سوریه تأمین کرد و گاه مجروح شدگان را درمان کرد.