قراردادهای ورزشی باید شفاف شوند/ دولت «لایحه نظام باشگاه‌داری» را به مجلس ارائه کند

گروه ورزشی الف،   3990822027 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس گفت: ما هیچ نظام‌نامه‌ای درباره ورزش حرفه‌ای نداریم که این مسئله از شفافیت در قراردادهای ورزشی جلوگیری کرده و لازم است لایحه نظام باشگاه‌داری به مجلس ارائه شود.

قراردادهای ورزشی باید شفاف شوند/ دولت «لایحه نظام باشگاه‌داری» را به مجلس ارائه کند

احمد راستینه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه متأسفانه ما هیچ نظام‌نامه‌ای درباره ورزش حرفه‌ای نداریم، گفت: در حال حاضر دولت را مکلف کردیم تا در اولین فرصت، لایحه نظام باشگاه‌داری حرفه‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

وی تاکید کرد: اگر دولت دست به این اقدام نزند، مجلس در قالب طرحی که هم اکنون پیش‌نویس آن آماده شده است، سازوکار و اساسنامه ورزش حرفه‌ای را طراحی خواهد کرد.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس تصریح کرد: عدم پرداختن به نظام‌نامه ورزش حرفه‌ای باعث بی سر و سامانی در باشگاه‌های ورزشی شده و این مسئله از شفافیت در قراردادهای ورزشی جلوگیری کرده است.

راستینه با بیان اینکه ما باید به سمت ضابطه‌مند کردن قراردادهای باشگاهی پیش برویم، گفت: اساساً ما هیچ تعریف مشخصی در ورزش حرفه‌ای نداریم و سعی می‌کنیم به این مسئله در مجلس بپردازیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز رابطه مربی با باشگاه، رابطه باشگاه ورزشی با ورزش همگانی و رابطه باشگاه‌ها با رشته‌های المپیکی و غیر المپیکی مشخص نیست که باید مورد توجه قرار گیرد و مشخص شود.