تاسک: ترامپ و کاچینسکی مثل بچه‌های بد تندخو هستند

گروه جهان الف،   3990816097

رئیس سابق شورای اروپا، دونالد ترامپ و رهبر حزب حاکم لهستان را به "بچه‌های بد تندخو" تشبیه کرد که از دروغ‌ها و کشمکش برای ماندن در قدرت استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد تاسک که سابقا نخست وزیر لهستان بود و اکنون رهبر اصلی‌ترین گروه راست میانه در پارلمان اروپا را در اختیار دارد، گفت که یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان و دونالد ترامپ از استراتژی‌های مشابهی برای دودسته کردن جامعه و بکارگیری پروپاگاندا برای ماندن در قدرت استفاده می‌کنند.

دونالد تاسک که به صراحت در گفتار شناخته میشود، گفت تلاشهای ترامپ برای جلوگیری از شمارش آراء بعد از انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه ضربه ای به دموکراسی آمریکاست. او همچنین گفت که اگر مخالف تنبیه بدنی نبود "ضربه دستی" به این رقیب دیرینه خود در عرصه سیاست لهستان میزد.

تاسک در اظهارنظری درباره اقدامات ترامپ و کاچینسکی گفت: این مشخصه قوانین راست رادیکال است. اگر نگاهی به رفتارهای ترامپ بیندازیم، خصوصا در ساعات اخیر یا به یاروسلاو کاچینسکی، بعد متوجه می شویم که شاخصه مشترک آنها این است که آنها همانند کودکان بد تندخو در زمین بازی بچه ها رفتار می کنند... درگیری و تهاجم غیر قابل توجیه علامت آنهاست.

همزمان با پیشتازی جو بایدن در ایالت های کلیدی آمریکا از جمله جورجیا و پنسیلوانیا، دونالد ترامپ امروز (جمعه) به غلط مدعی شد که انتخابات آمریکا از او "دزدیده" شده است. او تلاش کرد تا شمارش آهسته آرای پستی را آلوده به تقلب نشان دهد.