ترامپ: اگر بایدن پیروز شود، ایران خاورمیانه را صاحب می‌شود

گروه جهان الف،   3990811003

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تمام کشورها خواستار شکست خوردن وی در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند، مدعی شد اگر رقیب دموکرات وی در انتخابات پیروز شود، چین آمریکا را تصاحب کرده و ایران نیز صاحب غرب آسیا می‌شود.

ترامپ: اگر بایدن پیروز شود، ایران خاورمیانه را صاحب می‌شود

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در ادامه کارزار تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری روز سه‌شنبه در این کشور، بار دیگر سعی کرد با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس، «جو بایدن» رقیب دموکرات خود را تضعیف کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ترامپ طی سخنرانی در جمع هواداران خود در پنسیلوانیا، مدعی شد: «اگر بایدن [در انتخابات پیروز شود]، چین آمریکا را تصاحب می‌کند و ایران و اخوان [المسلمین] نیز خاورمیانه را صاحب می‌شوند».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «چین می‌خواهد من کنار بروم. ایران می‌خواهد من کنار بروم. آلمان می‌خواهد من کنار بروم، همه آنها می‌خواهند من کنار بروم، اما ما اکنون اینجا هستیم، نه؟»

بیشتر بخوانید؛ اوباما: این سه‌شنبه، همه چیز در خط قرار دارد

خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» به نقل از ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگر من پیروز شوم،‌شاهد آن خواهید بود که بازار بورس مانند موشک اوج می‌گیرد».

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با چینی خطاب کردن ویروس «کووید۱۹» و در حالی که حدود ۱۰ ماه از شیوع این بیماری می‌گذرد، افزود: «این همه‌گیری به سرعت ریشه‌کن خواهد شد. ما این طاعون چینی را محو می‌کنیم».

وی با حمله مجدد به رقیب دموکرات خود گفت: «بایدن مرد پر تنفری است. شما این را هنگامی که وی در سخنرانی‌هایش فریاد می‌زند، شاهد هستید».

پیش از این، بایدن با بیان اینکه زمان آن رسیده که ترامپ چمدانش را ببندد و به خانه برود، گفته بود: «طی سه روز، ما می‌توانیم به این ریاست جمهوری که باعث تفرقه ملت ما شده و در حمایت از مردم شکست خورده و در شعله‌های تنفر دمیده پایان دهیم».