پذیرفته شدگان کنکور که در انتخاب رشته اشتباه کرده اند چه کنند؟

گروه اجتماعی الف،   3990809132

آن دسته از پذیرفته شدگان کنکور که مدعی هستند در انتخاب رشته اشتباه کرده اند و تقاضای بررسی کدرشته بعدی یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده را دارند، پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی تقاضای خود را به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.  

به گزارش فارس،‌ نتایج کنکور سراسری سال 99 هم اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس است.

پیرو انتشار نتایج کنکور، سازمان سنجش آموزش کشور بار دیگر تاکید کرد که امکان پاسخگویی حضوری به متقاضیان را ندارد و نحوه ارسال درخواست به این سازمان را اعلام کرد.

بنابر اعلام این سازمان، در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت، سازمان سنجش آموزش کشور با عذرخواهی از داوطلبان پاسخگویی حضوری نخواهد داشت و به داوطلبان اکیداً توصیه می شود درصورتی که درخصوص نتیجه این آزمون سوال یا درخواستی دارند می توانند از روشهای ذیل درخواست خود را به این سازمان ارسال یا سوالات خود را مطرح کنند:

1- پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته های دوره روزانه) را دارند باید پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی (در 15 آبان 99) تقاضای خود را منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سیستم پاسخگویی در درگاه اطلاع رسانی این سازمان «با موضوع بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی» حداکثر تا 23 آبان 99 به این سازمان ارسال کنند. تقاضاهایی که برای طرح این موضوع از سایر روشها و بعد از تاریخ اعلامی به این سازمان واصل شود قابل بررسی و پاسخگویی نخواهد بود. بدیهی است صرفاً مواردی که اشتباه در انتخاب رشته تشخیص داده شود مورد بررسی قرار می گیرد و در سایر موارد لازم است بعد از ثبت نام در کد رشته اعلام شده در دانشگاه یا موسسه محل قبولی از طریق آئین نامه مربوطه اقدام کنند.

2- باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی (به جز موضوع ذکر شده در بند 1) می توانند حداکثر تا 23 آبان 99 به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.orgوارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. 

به مواردی که از طریق دیگری یا بعد از 23 آبان 99 واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- ضمناً متقاضیان در صورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021  مطرح کنند.