افزایش مرگ و میر سکته مغزی در زمان کرونا

گروه سلامت الف،   3990808066

رئیس انجمن سکته مغزی ایران: ترس از ابتلا به کووید ۱۹ و اختلال در خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی باعث افزایش مرگ و میر و عوارض ناشی از سکته مغزی شده است.

 افزایش مرگ و میر سکته مغزی در زمان کرونا

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از انجمن سکته مغزی ایران، دکتر مسعود مهرپور همزمان با ۲۹ اکتبر روز جهانی سکته مغزی افزود: سکته مغزی می‌تواند هر فردی را در هر زمان و هر مکانی گرفتار کند، متاسفانه امروزه طبق آمار ارائه شده، از هر چهار نفر یک نفر دچار سکته مغزی می‌شود. 
این متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: باید به این نکته مهم و حائز اهمیت توجه شود، که در صورت انجام گرفتن مراقبت‌های لازم در افراد تقریبا همه سکته‌های مغزی قابل پیشگیری و کنترل است.
دکتر مهرپور با اشاره به شیوع کرونا در جامعه، گفت: این روز‌ها همه گیری جهانی کرونا نه تنها بی شمار در حال قربانی گرفتن است بلکه باعث مختل شدن در خدمت رسانی به دیگر بیماران نیز شده است.
رئیس انجمن سکته مغزی ایران افزود: در شرایط کرونا و اقبال کم بیماران دیگر برای بستری شدن، به خصوص بیماران با درمان سکته مغزی و همچنین احساس ترس از ابتلا به کووید ۱۹ در بیماران باعث افزایش مرگ و میر و عوارض سکته مغزی در جامعه شده است.
مهرپور ادامه داد: با این شرایط باید صدای سکته مغزی در جامعه را بلندتر بشنویم و با جدی گرفتن این موضوع در خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی شرایط بهتری فراهم کنیم.