خدمات حسابداری و مالی شامل چه مواردی میشود؟

گزارش بازرگانی،   3990807034

یکی از ملاک های مهم پیشرفت در سازمان چابکی و انعطاف پذیری آن است. در وضعیت اقتصادی این روزهای ایران مجموعه هایی که قابلیت تطبیق با شرایط را نداشته باشند در صف اول نابودی قرار خواهند داشت. یکی از مهمترین عواملی که باعث افزایش قابلیت تطبیق هر مجموعه ای می شود کوچک بودن آن است. به همین علت است که بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند خدمات تخصصی که جزئی از خدمات مجموعه آن به حساب نمی آید را برون سپاری کنند.

برای مثال در یک شرکت بازرگانی، انجام امور مربوط به بازاریابی دیجیتال، یا مسائل حسابداری نمونه بارز اموری تخصصی هستند که از نیازهای اصلی بسیاری از مجموعه ها به شمار می روند و از طرفی ممکن است خیلی از مجموعه ها تخصص کافی در آن نداشته باشند. از طرف دیگر در بسیاری از موارد استخدام یک شخص یا تیم برای انجام این امور برای بسیاری از کسب و کارها بهترین انتخاب نباشد. بنابراین به این شکل بسیاری از مجموعه های اقتصادی تصمیم می گیرند اموری مانند حسابداری مجموعه خود را برون سپاری کنند و از خدمات حسابداری شرکت حسابداری بهره بگیرند.

خدمات حسابداری چیست؟
خدمات حسابداری به مجموعه ای از خدمات تخصصی در زمینه مدیریت امور مالی یک کسب و کار گفته می شود که معمولا توسط یک شخص یا یک شرکت حسابداری خبره ارائه می شود.

خدمات حسابداری چیست؟

خدمات حسابداری همه خدماتی هستند که برای مدیریت امور مالی یک واحد اقتصادی به آن نیاز خواهید داشت. از ابتدای یک سال مالی تا پایان آن و از اساسی ترین و ساده ترین امور مالی و محاسباتی تا پیچیده ترین مسائلی که با قوانین مختلف سرو کار دارند. خدمات حسابداری فارغ از اینکه شامل چه مواردی هستند، به چند نوع مختلف به کسب و کارها ارائه می شوند.

شامل:

خدمات مالی و حسابداری ارائه خدمات و انجام کلیه امور مالی و حسابداری به صورت پاره وقت و یا تمام وقت برای کلیه شرکت ها و مشاغل
خدمات مالی و حسابداری ارائه خدمات و اجرای عملیات اصلاح و بستن حساب در پایان سال مالی و نیز تحریر دفاتر قانونی (دفتر روزنامه ، دفتر کل ، درآمد و هزینه)
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم اسناد و مدارک موضوع بند 2 موضوع ماده 229 ق.م.م ( شامل لیست 12 ماهه حقوق دستمزد ، صورت گردش کالا ، گزارش بهای تمام شده کالا و... )
خدمات مالی و حسابداری حضور و مشارکت در جلسات ممیزی مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی
خدمات مالیاتی  تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی سالانه ( اظهارنامه مالیات بر عملکرد )
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم صورتهای مالی بر طبق آخرین فرمت و استانداردهای حسابداری ( ترازنامه ، سود و زیان و گردش وجوه نقد )
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم صورتهای مالی تلفیقی بر طبق آخرین فرمت و استانداردهای حسابداری ( ترازنامه ، سود و زیان و گردش وجوه نقد )
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم گزارشات و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده (VAT)
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم گزارشات و ارسال معاملات فصلی موضوع ماده 169 مکرر ق.م.م ( گزارشات خرید و فروش فصلی )
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم گزارشات مالی خاص بر اساس نیاز و درخواست مشتری
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم ترازنامه ، مدارک و نیز اخذ گواهی تبصره 1 موضوع ماده 186 ق.م.م جهت دریافت وام بانکی ( از ابتدا تا مرحله نهایی دریافت وام )
خدمات مالی و حسابداری طراحی، پیاده سازی و استقرار سیستم های حسابداری یکپارچه ( سیستم انبار، خرید و فروش، خزانه داری، حقوق و دستمزد، بهای تمام شده و... )
خدمات مالی و حسابداری پیشنهاد، اصلاح و بروزرسانی کدینگ حسابها در سیستم مالی
خدمات مالی و حسابداری پیشنهاد، اصلاح و بروزرسانی کدینگ انبار ؛ شناسایی و رفع مغایرت موجودی در انبار
خدمات مالی و حسابداری شناسایی و رفع مغایرت حسابهای بانکی

خدمات مالی و حسابداری اصلاح، بروزرسانی، ساماندهی و بایگانی صحیح اسناد مالی در کوتاه ترین زمان ممکن ( اسناد مالی جاری ، اسناد مالی معوق ، اسناد مالی ناقص و بهم ریخته )
خدمات مالی و حسابداری شناسایی و رفع مغایرت حساب و تهیه گزارشات لازم جهت رفع اختلاف مالی ( بین شرکاء، بین بنگاه های اقتصادی و... )
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد پرسنل
خدمات مالی و حسابداری تهیه و ارسال لیست مالیات و بیمه تامین اجتماعی
خدمات مالی و حسابداری پیش رسیدگی و بررسی پرونده مالیات بر ارزش افزوده ، عملکرد و بیمه تامین اجتماعی شرکتها، قبل از رسیدگی سازمان امور مالیاتی جهت پیشگیری و پیش بینی های لازم
خدمات مالی و حسابداری تهیه و راه اندازی سیستم مدیریت هزینه های پروژه
خدمات مالی و حسابداری محاسبه بهای تمام شده به صورت مکانیزه و دستی ( پروژه های حسابداری صنعتی )
خدمات مالی و حسابداری تامین و آموزش نیروی انسانی، استقرار و نیز اعزام حسابدار به صورت پاره وقت و تمام وقت ( حسابدار ساده و حسابدار حرفه ای )
خدمات مالی و حسابداری تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی
خدمات مالی و حسابداری تجزیه و تحلیل و تطبیق صورت وضعیتهای درآمدی با حق بیمه های پرداخت شده، شرکتهای پیمانکاری به منظور اخذ مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی به ازای هر ردیف پیمان
خدمات مالی و حسابداری انجام امور و عملیات انبارگردانی
خدمات مالی و حسابداری اخذ کارت بازرگانی جهت اشخاص حقیقی و حقوقی
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم بودجه ( بودجه نویسی / بودجه ریزی )، گزارشات تحلیلی مالی و سایر گزارشات مالی و محاسباتی خاص
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم آیین نامه ها و دستور العمل های مالی و کنترل داخلی و نظارت بر انجام صحیح آنها
خدمات مالی و حسابداری ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه امور مالی و مالیاتی ( مشاوره مالی / مشاوره حسابداری / مشاوره مالیاتی / مشاوره بیمه تامین اجتماعی )
خدمات مدیریت مالی تهیه و تنظیم طرح های توجیهی فنی و اقتصادی مربوط به کسب و کار بصورت کاملا تخصصی ( BP = Business Plan )
خدمات حسابرسی ارزیابی سیستمهای اطلاعاتی و كنترلی مدیریت
خدمات مالی و حسابداری ارزیابی عملكرد و نیز شناسائی فرصت های موجود برای بهبود عملكرد
خدمات مالی و حسابداری تهیه و تنظیم گزارش تحلیلی عملکرد سالانه ، ارائه آمار و راهکارهای اجرایی برای توسعه فروش

سایت حسابداری باما :

https://www.accbama.com

حسابدار نوین :

https://hesabdarnovin.com