برای طراحی سایت فروشگاهی چه نکاتی لازم است؟

گزارش بازرگانی،   3990807032

 فکر می کنید طراحی سایت چقدر زمان می برد؟ آیا زمان طراحی سایت فروشگاهی در مقایسه با یک سایت شرکتی متفاوت است؟ همه می دانیم که برای ماندگاری در بازار رقابتی امروز داشتن یک سایت حرفه ای ضروری است. کسب و کارها با توجه به هدفی که در نظر دارند، به دنبال طراحی سایت مخصوص به خود هستند. این سایت ها می تواند شرکتی یا فروشگاهی باشد. اگر شما هم می خواهید بدانید برای طراحی یک سایت چه نکاتی لازم است و چقدر زمان می برد، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

طراحی سایت برای همه کسب و کارها

حقیقت این است که یک سایت برای از چند ساعت تا حتی چند سال زمان لازم دارد. این زمان بستگی به نوع سایت و کسب و کار شما دارد. به طور کلی چند دسته سایت وجود دارد که در این بخش به صورت جداگانه آن ها را بررسی می کنیم:

 

طراحی سایت فروشگاهی

هر سایتی طبق هدف درخواست کننده طراحی شده و بهینه سازی می شود. به خاطر داشته باشید که زیبایی ظاهر سایت، موفقیت آن را تضمین نمی کند و لازم است نرخ تبدیل مخاطب، تجربه کاربر و فاکتورهای مهم دیگر را بررسی گردد. یک سایت فروشگاهی خوب لازم است ویژگی هایی داشته باشد تا سودآور و موفق باشد. این خصوصیات به شرح زیر است:

کاربر پسند باشد: یک فاکتور انکار ناپذیر در طراحی، دسترسی راحت به امکانات داخل سایت است. کاربر باید بتواند به آسانی بدون هیچ زحمتی، مسیر بازدید و خرید محصول را در سایت فروشگاهی طی کند. بر اساس پژوهش های اخیر ۷۶ درصد از کاربران و مصرف کنندگان،user friendly یا کاربر پسند بودن سایت را مهمترین ویژگی آن می دانند. به منظور بالا بردن سطح این ویژگی در سایت، گام به گام فرایند خرید را نشانه گذاری کنید و مانند آموزش یک نرم افزار، مراحل را توضیح دهید.

با موبایل دوست باشد: با توجه به اینکه نیمی از معاملات آنلاین به وسیله گوشی هوشمند انجام می شود، سایت فروشگاهی باید واکنشگرا طراحی شده باشد. واکنشگرا یا responsive بودن سایت باعث می شود کاربر به راحتی از بخش های مختلف استفاده کند و هیچ کدام از اجزا یا عناصر موجود در سایت دچار به هم ریختگی نمی شوند.

عکس های با کیفیت ارائه دهد: استفاده از عکس های با کیفیت از محصول ارائه شده اهمیت بسیاری دارد. موارد بسیاری دیده شده که مصرف کننده به دلیل واضح نبودن عکس، از خرید و سفارش صرف نظر کرده است. محصولی که ارائه می کنید را باید بتوان مانند خرید فیزیکی، از تمام زوایا بررسی کرد و امکان بزرگنمایی (zoom) داشته باشد.

نظرات کاربران را نمایش دهد: یکی دیگر از عواملی که سبب می شود کاربر برای خرید محصول و سفارش آن ترغیب شود، نظرات خریداران قبلی است. درست مانند بازاریابی دهان به دهان، وقتی تعریف و تمجید یا شکایت مشتری را می شنویم تصمیم به خرید می گیریم یا به طور کلی از خرید محصول منصرف می شویم! پس استفاده از نظرات یا پیشنهادات مشتریان لازم است حتی اگر منفی باشند.

ایمن و قابل اعتماد باشد: برای اعتماد به یک معامله آنلاین لازم است به اینماد موجود در سایت و پروتکل SSL توجه کنید که آدرس سایت را به Https تغییر می دهد.

پیشنهادات ویژه بدهد: یک فروشگاه اینترنتی خوب و باکیفیت برای تبلیغ محصولات و خدمات جدید، مشتریان خود را ترغیب می کند. درواقع از طریق صفحات شبکه اجتماعی، ارسال ایمیل، ارسال پیامک و … به آن ها پیشنهادات ویژه ای را ارائه می کند. با این کار انگیزه مخاطبان بیشتر خواهد شد.

موارد مشابه را نشان دهد: با استفاده از تکنولوژی الگوریتم های ماشین لرنینگ، سایت های فروشگاه مواری که مشابه با علاقمندی شما بوده را شناسایی می کنند و در زمانی خاص معرفی می کنند. همچنین موارد مرتبطی که دیگران خرید کردند را به شما نشان می دهند. مانند ارتباط بین شانه، سشوار، رنگ مو و شامپو.

نقشه راه ارائه دهد: برای استفاده بهتر کاربر از سایت فروشگاهی لازم است مسیر درست فرایند خرید به مخاطب نشان داده شود تا دچار سردرگمی و ابهام نشود. همانطور که مشاهده می کنید طراحی یک سایت فروشگاهی محدود به یک زمان مشخص نیست و یک فرایند مستمر خواهد بود. اگر چه در این فرایند مستمر یک بازه زمانی مشخصی تعیین می شود تا اجزا و محتوای اصلی چیده شده و اصطلاحا پایه بنای سایت گذاشته شود.

 

طراحی سایت شرکتی و تخصصی

سایت های شرکتی معمولا بیشترین متقاضی را دارند. آن ها به واسطه طراحی سایت سئو شده می توانند نسبت به رقبا حضور پررنگی در بازار داشته باشند. برند خود را معرفی کرده و به تدریج فعالیت های شرکت را منتشر می کنند. سایت های تخصصی معمولا به دنبال معرفی خود و انتشاد دانش هستند. طراحی یک سایت تخصصی باید مطابق با سلیقه مخاطبان خاص خود باشد تا به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کرده و فعالیت های خود را معرفی کند.

جمع بندی

سایت های فروشگاهی زیادی وجود دارند که محصولات خود را به بهترین شکل به نمایش می گذارند اما در مقابل از درصد فروش بسیار پایینی برخودار هستند. طراحی سایت فروشگاهی یکی از بهترین روش های افزایش فروش محصولات و بهتر دیده شدن آن هاست. برای طراحی سایت فروشگاهی بهتر است با تیم مجرب طراحی و بهینه سازی سایت همکاری داشته باشید تا آن ها با استفاده از اطلاعات فنی و دانشی که دارند بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما رقم بزنند. چنانچه به دنبال با کیفیت ترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی هستید پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان متخصص cms-iran در ارتباط باشید. این شرکت در رزومه خود موفق ترین فروشگاه های آنلاین را به ثبت رسانده است.