سئو ۲۰۲۱ / درآمد میلیون از وب سایت از طریق افزایش بازدید گوگل

گزارش بازرگانی،   3990801035

سئو و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک یک وب سایت یا یک صفحه وب از موتورهای جستجو است.  سئو سایت ترافیک رایگان را (که به عنوان نتایج "طبیعی" یا "ارگانیک" شناخته می شود) به جای مراجعه مستقیم یا ترافیک خریداری شده، هدف قرار می دهد.

افزایش رتبه سایت در گوگل منجر به کاربر بیشتر و کاربر بیشتر باعث فروش بیشتر می شود [برای مشاهده روش های افزایش بازدید سایت وارد صفحه تکنیک های سئو شوید]

تکنیک های سئو

تعریف سئو چیست؟

به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ، SEO نحوه کار موتورهای جستجو ، الگوریتم های برنامه ریزی شده توسط رایانه را که رفتار موتور جستجو را تعیین می کند ، آنچه افراد جستجو می کنند ، اصطلاحات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو ، و اینکه موتورهای جستجو توسط مخاطبان هدف آنها ترجیح داده می شود ، در نظر می گیرد. . SEO به این دلیل انجام می شود که وقتی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارند ، یک وب سایت بازدید کننده بیشتری از یک موتور جستجو دریافت می کند. سپس این بازدید کنندگان به طور بالقوه می توانند به مشتری تبدیل شوند. [3]

مدیران وب و ارائه دهندگان محتوا از اواسط دهه 1990 شروع به بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو کردند ، زیرا اولین موتورهای جستجو فهرست نویسی اولیه وب را بر عهده داشتند. در ابتدا ، همه مدیران وب فقط باید آدرس یک صفحه یا URL را به موتورهای مختلف ارسال کنند که یک خزنده وب را برای خزیدن آن صفحه بفرستد ، پیوندهایی به سایر صفحات از آن استخراج کند و اطلاعات موجود در صفحه را برای نمایه سازی بازگرداند. . [4] این فرآیند شامل یک عنکبوت موتور جستجو برای بارگیری یک صفحه و ذخیره آن در سرور خود موتور جستجو است. برنامه دوم که به عنوان نمایه ساز شناخته می شود ، اطلاعات مربوط به صفحه مانند کلماتی را که در آن قرار دارد ، مکان قرارگیری آنها و هر وزنی برای کلمات خاص و همچنین کلیه پیوندهای صفحه را استخراج می کند. سپس تمام این اطلاعات در یک برنامه ریز برای خزیدن در تاریخ بعدی قرار می گیرد.

دارندگان وب سایت ارزش یک رتبه بالا و قابل مشاهده بودن در نتایج موتور جستجو را تشخیص دادند ، [5] فرصتی برای هر دو متخصص SEO کلاه سفید و کلاه سیاه ایجاد کردند. به گفته دنی سالیوان ، تحلیلگر صنعت ، عبارت "بهینه سازی موتور جستجو" احتمالاً در سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت. سالیوان اعتبار Bruce Clay را به عنوان یکی از اولین افرادی که این اصطلاح را رواج داد ، عنوان کرد. [6] در تاریخ 2 مه 2007 ، [7] جیسون گمبرت با متقاعد كردن دفتر علائم تجاری در آریزونا [8] سعی كرد كه اصطلاح تجاری SEO را به علامت تجاری برساند [8] كه سئو SEO "روشی" است كه شامل دستكاری در كلمات كلیدی است و نه "سرویس بازاریابی".

روش های سئو 2020

نسخه های اولیه الگوریتم های جستجو به اطلاعات ارائه شده توسط وب مستر مانند کلمه کلیدی متا تگ یا پرونده های فهرست در موتورهایی مانند ALIWEB متکی بودند. برچسب های متا راهنمای محتوای هر صفحه است. به نظر می رسد استفاده از فراداده برای فهرست بندی صفحات کمتر از قابل اطمینان است ، زیرا انتخاب کلمات کلیدی توسط مدیر وب سایت در برچسب متا به طور بالقوه می تواند نمایش نادرستی از محتوای واقعی سایت باشد. داده های نادرست ، ناقص و ناسازگار در برچسب های متا می تواند باعث شود و صفحات برای جستجوهای بی ربط رتبه بندی شوند. موتورهای جستجو. [10] تا سال 1997 ، طراحان موتور جستجو فهمیدند که مدیران وب در حال تلاش برای رتبه بندی خوب در موتور جستجوی خود هستند ، و حتی برخی از مدیران وب با پر کردن صفحات با کلمات کلیدی بیش از حد یا بی ربط ، رتبه خود را در نتایج جستجو دستکاری می کنند. موتورهای جستجوی اولیه ، مانند Altavista و Infoseek ، الگوریتم های خود را تنظیم کردند تا از دستکاری رتبه بندی توسط مدیران وب جلوگیری کنند. [11]

موتورهای جستجوی اولیه با تکیه زیاد بر عواملی مانند تراکم کلمات کلیدی که منحصراً تحت کنترل مدیر وب سایت بودند ، از سو abuse استفاده و دستکاری در رتبه بندی رنج می بردند. برای ارائه نتایج بهتر به کاربران خود ، موتورهای جستجو باید سازگار شوند تا اطمینان حاصل کنند که صفحات نتایج آنها مرتبط ترین نتایج جستجو را نشان می دهد ، به جای صفحات غیر مرتبط پر از کلمات کلیدی متعدد توسط وب مسترهای بی پروا. این به معنای دور شدن از اتکای شدید به تراکم اصطلاح به یک روند جامع تر برای به ثمر رساندن سیگنال های معنایی است. [12] از آنجا که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو توسط توانایی آن در تولید مناسب ترین نتایج برای هر جستجوی مشخص تعیین می شود ، نتایج جستجوی بی کیفیت یا بی ربط می تواند کاربران را به یافتن سایر منابع جستجو سوق دهد. موتورهای جستجو با در نظر گرفتن فاکتورهای اضافی که دستکاری برای مدیران سایتها دشوارتر بود ، با توسعه الگوریتمهای رتبه بندی پیچیده تر ، به آنها پاسخ دادند. در سال 2005 ، یک کنفرانس سالانه ، AIRWeb (بازیابی اطلاعات خصمانه در وب) ، برای گردهم آوردن پزشکان و محققان مربوط به بهینه سازی موتور جستجو و موضوعات مرتبط ایجاد شد. [13]

شرکت هایی که از تکنیک های بیش از حد تهاجمی استفاده می کنند می توانند وب سایت مشتری خود را از نتایج جستجو منع کنند. در سال 2005 ، وال استریت ژورنال گزارشی راجع به شرکتی به نام Traffic Power منتشر کرد که ادعا می شود از تکنیک های پرخطر استفاده کرده و موفق به افشای این خطرات برای مشتریان خود نشده است. [14] مجله Wired گزارش داد كه همان شركت از وبلاگ نویس و SEO آرون وال به دلیل نوشتن در مورد این ممنوعیت شکایت كرد. [15] مت کاتس از گوگل بعداً تأیید کرد که گوگل در واقع Traffic Power و برخی از مشتریان خود را ممنوع کرده است. [16]

برخی از موتورهای جستجو با صنعت SEO نیز ارتباط برقرار کرده اند و به طور مکرر حامیان مالی و میهمانان کنفرانس ها ، گفتگوی اینترنتی و سمینارهای جستجوگرها هستند. موتورهای جستجوی اصلی اطلاعات و رهنمودهایی را برای کمک به بهینه سازی وب سایت ارائه می دهند. [17] [18] Google یک برنامه Sitemaps دارد که به مدیران وب کمک می کند بفهمند آیا گوگل مشکلی در نمایه سازی وب سایت خود دارد یا خیر و همچنین داده های مربوط به ترافیک Google به وب سایت را فراهم می کند. [19] Bing Webmaster Tools راهی را برای مدیران سایت فراهم می کند تا نقشه سایت و فیدهای وب را ارسال کنند ، به کاربران امکان می دهد "میزان خزیدن" را تعیین کنند و وضعیت فهرست صفحات وب را ردیابی کنند.

در سال 2015 ، گزارش شد که Google در حال توسعه و ترویج جستجوی تلفن همراه به عنوان یک ویژگی اصلی در محصولات آینده است. در پاسخ ، بسیاری از مارک ها رویکرد متفاوتی را در مورد استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود آغاز کردند. [20]

سئو برای هر وب سایت یک استراتژی مناسب نیست و سایر استراتژی های بازاریابی اینترنتی می توانند موثرتر باشند ، از جمله تبلیغات پرداختی از طریق کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، بسته به اهداف اپراتور سایت. بازاریابی موتور جستجو (SEM) روشی است برای طراحی ، اجرای و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی موتور جستجو. [58] تفاوت آن با SEO به سادگی تفاوت بین رتبه اولویت پرداخت شده و پرداخت نشده در نتایج جستجو نشان داده شده است. SEM بیش از ارتباط به برجستگی متمرکز است. توسعه دهندگان وب سایت باید SEM را با توجه به قابلیت مشاهده بیشتر بدانند زیرا بیشتر به لیست اصلی جستجوی خود می روند. [59] یک کمپین موفق بازاریابی اینترنتی همچنین ممکن است به ایجاد صفحات وب با کیفیت بالا برای تعامل و ترغیب کاربران اینترنت ، تنظیم برنامه های تجزیه و تحلیل برای صاحبان سایت برای اندازه گیری نتایج و بهبود نرخ تبدیل سایت بستگی داشته باشد. [60] در نوامبر 2015 ، Google نسخه كاملاً 160 صفحه ای از دستورالعمل های رتبه بندی كیفیت جستجو را برای عموم منتشر كرد [61] كه نشانگر تغییر تمركز آنها به سمت "سودمندی" و جستجوی تلفن همراه است. در سال های اخیر بازار موبایل منفجر شده است ، و از دسک تاپ پیشی گرفته است ، همانطور که توسط StatCounter در اکتبر 2016 نشان داده شده است ، جایی که آنها 2.5 میلیون وب سایت را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که 51.3٪ از صفحات توسط یک دستگاه تلفن همراه بارگیری شده است. [62] گوگل یکی از شرکت هایی بوده است که با تشویق وب سایت ها به استفاده از Google Search Console خود ، از طریق تلفن همراه دوستانه ، از محبوبیت استفاده از تلفن همراه استفاده می کند ، که به شرکت ها امکان می دهد وب سایت خود را با نتایج موتور جستجو اندازه بگیرند و نحوه کاربرپسندی را تعیین کنند. وب سایت های آنها

سئو ممکن است بازده کافی از سرمایه شما را ایجاد کند. با این حال ، به موتورهای جستجو بابت ترافیک جستجوی ارگانیک پرداخت نمی شود ، الگوریتم های آنها تغییر می کند و هیچ تضمینی برای ادامه مراجعه وجود ندارد. به دلیل این عدم تضمین و عدم اطمینان ، مشاغلی که به شدت به ترافیک موتور جستجو متکی است ، در صورت توقف ارسال بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو ، می تواند ضررهای عمده ای متحمل شود. 

منبع: سئو فاکس - seofox.ir