سعید محمد: آمادگی داریم جای خالی وزارت جهاد سازندگی را پرکنیم

گروه اقتصادی الف،   3990801007 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اعلام کرد: مردم محروم روستاها بیش از هر زمان دیگری نیازمند خدمات جهادی هستند.

سعید محمد: آمادگی داریم جای خالی وزارت جهاد سازندگی را پرکنیم

به گزارش خانه ملت، سعید محمد روز سه‌شنبه(29 مهرماه) در دیدار با اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس گفت:  بخش عمده‌ای از مردم محروم کشور امروز نیازمند کمک‌های نهادهای دولتی و اجتماعی هستند، قرارگاه سازندگی خاتم به نوبه خود برنامه‌ریزی‌ جامعی در حوزه محرومیت‌زدایی در اطراف پروژه‌های عمرانی خود در سراسر کشور داشته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: تاکنون با اکثر کمیسیون‌های مجلس انقلابی جلسه برگزار و گزارش کار فعالیت‌های قرارگاه را ارائه کردیم و راهکارهایی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکل مردم ارائه نمودیم؛ به نظر من ظرفیت های سرشار و فراوانی در کشور و جود دارد که مغفول مانده و در صورت بهره‌برداری درست از آنها قطعاً بخش زیادی از مشکلات قابل حل است.

 وی عنوان کرد: قرارگاه بعد از اتمام جنگ تحمیلی در سال ۶۸ که زیرساخت‌های کشور تخریب شده بود و پیمانکاری در کشور وجود نداشت به استناد اصل ۱۴۷ قانون اساسی تشکیل شد که بتواند کارهای بزرگ را انجام دهد.

محمد ادامه داد: با تجربه مهندسی دوران جنگ و تجربه‌ای که بخش مهندسی رزمی کسب کرده بود قدم به این عرصه گذاشتیم و قرارگاه خوش درخشید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: می‌توان فعالیت‌های قرارگاه را به چهار بخش تقسیم کرد. دوره بازسازی، که در همین دهه قرارگاه کارهای بزرگی مانند احداث سد کرخه را به عنوان اولین پروژه قرارگاه انجام داد و اعتماد زیادی را به خود جلب کرد و عملا این را اعلام کرد که ما می‌توانیم جایگزین پیمانکاران بزرگ خارجی شویم و سد کرخه را با یک سوم قیمت پیمانکاران خارجی انجام داد.

 محمد افزود: دهه دوم فعالیتها دهه سازندگی و دهه سوم دهه انحصار شکنی‌ شرکتهای خارجی بود مانند فعالیت درخشان قرارگاه در 6 فاز  پارس جنوبی و یا در پالایشگاه ستاره خلیج فارس  و در دوره چهارم رسالت قرارگاه الگوافرینی در بخش اقتصاد مقاومتی است و به دنبال فرهنگ‌سازی و گفتمان در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم و تعابیر مقام معظم رهبری را که عمدتاً در این حوزه بر زمین مانده را پیگیری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا در این حوزه فعالیت‌های ویژه‌ای انجام دهیم و تا به امروز حرکت‌های خوبی همانند ورود در پتروپالایشگاهها و صنایع معدنی و امنیت غذایی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ضمن تشریح پروژه‌های قرارگاه اعلام کرد: مجموعه قرارگاه در قالب ۸ هلدینگ تخصصی و ۴۰ موسسه و شرکت و ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی که ۴۸ هزار نفر نیروهای مستقیم خود قرارگاه هستند و الباقی نیروهای پیمانکاران هستند و حدود ۵ هزار شرکت پیمانکار خصوصی در کنار قرارگاه مشغول فعالیت هستند سازماندهی شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ماشین‌الات این مجموعه را ۱۳  هزار اعلام کرد و گفت: امروز صاحب ۲۸۵ پروژه در همه استانهای کشور هستیم.

محمد خاطر نشان کرد: ما برنامه‌ریزی کردیم در حاشیه ۷۰ کیلومتری پروژه‌ها در روستاهای کمتر برخوردار و مناطق محروم ضمن شناسایی مشکلات، آنها را حل کنیم، ما یک مجموعه مهندسی هستیم و توان ما توان ماشین‌آلاتی و تیم‌های مهندسی ما است و در بخش  عمران و آبادانی روستاها می‌توانیم کمک رسانی کرده و مکمل سایر بخشهای جهادی سپاه هستیم.

وی افزود: البته سپاه بخش‌های متعددی در محرومیت زدایی دارد و برخی از بخش‌ها مانند گروه‌های جهادی نیروی انسانی خوبی دارند و با قیمت ارزان و بدون دریافت وجه به صورت فی سبیل الله تیم‌های جهادی شکل گرفتند و خدمات‌رسانی می‌کنند و قرارگاه با تجهیزات مهندسی و ماشین‌آلاتی مکمل گروههای جهادی سپاه است و با تعامل نزدیک با سایر بخش‌های سپاه خدمت رسانی می‌کنیم.

محمد خاطر نشان کرد: اگر دولت بتواند برای ۱۱۲ پروژه قرارگاه، ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین نماید پروژه هایی به ارزش ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تکمیل خواهد شد.