آمریکا تحریم‌ها بر ضد خط لوله گاز نورد استریم ۲ را گسترش داد

گروه جهان الف،   3990730136

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های خود بر ضد پروژه خط‌لوله نورد استریم ۲ را گسترش داده است و حالا شرکت‌هایی که برای این پروژه خدمات یا منابع مالی فراهم کنند تحریم خواهند شد.

آمریکا تحریم‌ها بر ضد خط لوله گاز نورد استریم ۲ را گسترش داد

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های خود بر ضد پروژه خط‌لوله نورد استریم ۲ را گسترش داده است و حالا شرکت‌هایی که برای این پروژه خدمات یا منابع مالی فراهم کنند یا تجهیزات آن را به روز رسانی یا نصب کنند و یا کشتی‌هایی که برای لوله‌گذاری دریایی استفاده می‌شوند تحریم خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد: فعالیت‌های مرتبط با این پروژه طبق قانون حفاظت از امنیت انرژی اروپا که در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسیده است تحریم خواهد شد و این فعالیت‌ها دیگر به ارائه خدمات با تسهیلات یا ارتقای تجهیزات کشتی‌ها و یا تخصیص منابع مالی برای ارتقا و نصب تجهیزات بر روی کشتی‌های مرتبط با این پروژه محدود نخواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش مرکل به تحریم «نورد استریم ۲» توسط آمریکا

مقامات آمریکا پیش از این هم بارها و بارها از نورد استریم ۲ انتقاد کرده و تهدید کرده بودند که این پروژه را تحریم خواهند کرد. این در حالی است که هدف از این پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان و دریای بالتیک می‌باشد.

در همین زمان طبق گفته وزیر خارجه آمریکا، مایک پومپئو، آمریکا در نظر دارد فروش گاز مایع طبیعی خود به اروپا را تقویت کند.