سخنگوی سازمان غذا و دارو: ترانزیت دارو از ایران به کشور‌های همسایه متداول است

گروه اجتماعی الف،   3990728019 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی سازمان غذا و دارو، ترانزیت دارو از ایران به کشور‌های همسایه از جمله عراق را امری متداول دانست و گفت: عراق یکی از کشور‌هایی است که ترانزیت دارو از ایران به آن انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو: ترانزیت دارو از ایران به کشور‌های همسایه متداول است

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، ترانزیت دارو از ایران به کشور‌های همسایه از جمله عراق را امری متداول دانست و اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۷۰۰ تن محصول دارویی از ایران به کشور عراق ترانزیت شده است؛ کشور‌های مبدا دارو از جمله ترکیه به عنوان نخستین مبدا همچنین چین، هند و اندونزی از جمله کشور‌های مبدایی هستند که دارو از آنها از مسیر ایران به عراق ترانزیت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات این ترانزیت‌ها در گمرکات کشور موجود است، گفت: ترانزیت دارو بر اساس قوانین حمل و نقل داخلی و همچنین استاندارد‌های بین المللی از ایران به کشور‌های همسایه از جمله عراق انجام می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اضافه کرد: محموله اخیری که متاسفانه با رفتار غیررسانه‌ای مواجه شد نیز تنها از ایران ترانزیت شده بود و هیچ داروی ایرانی در این محموله وجود نداشت و این دارو‌ها هیچ ارتباطی با زنجیره توزیع دارو در داخل کشور نیز نداشتند و فقط این محصولات دارویی از مسیر ایران عبور کردند و به صورت ترانزیت از مبدا مشخص به عراق وارد شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: اگر مشکلی در داخل عراق برای این محموله پیش آمده مربوط به تجار و واردکنندگان آن است که باید قوانین داخلی عراق را رعایت می‌کردند.