طریقه صحیح بسته بندی لوازم یدکی خودرو

گزارش بازرگانی،   3990727013

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید اکثر خریداران یک کالا جذب نوع بسته بندی آن می شوند و کیفیت آن را در نگاه اول خیلی در نظر نمی گیرند.

این امر در مورد لوازم یدکی خودرو نیز صدق می کند و به این معنا است که هر چه بسته بندی شما جذا ب تر باشد تعداد مشتری های شما نیز بالطبع بیشتر می شود.

آشنایی کامل با نکات و اصول بسته بندی لوازم یدکی خودرو برای شخصی که در این حوزه مشغول به کار است، ضروری است.

در این مقاله قصد داریم آن ها را توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.



نکات مهم بسته بندی لوازم یدکی خودرو

از جمله مهم ترین نکاتی که در بسته بندی بسیاری از قطعات کاربرد دارد، موارد زیر را می توان نام برد.

از محفظه مناسب استفاده کنید

بهتر است با توجه به جنس، وزن، ابعاد و اندازه قطعه مورد نظر، بهترین محفظه را برای بسته بندی انتخاب کنیم. که در این میان استفاده از کارتن بسیار متداول است.

از ضربه گیر یا پلاستیک حباب دار استفاده کنید

بعضی از قطعات خودرو یا متعلقات لوازم یدکی آن بسیار حساس هستند و با کوچک ترین ضربه دچار آسیب می شوند.

پس خیلی مهم است که مکانی امن برای آن ها ایجاد کنیم تا هنگام حمل بار دچار مشکل نشوند. در نتیجه حتی بهتر است این قطعات ظریف را جدا از قطعه اصلی بسته بندی کنید.

قطعات را قبل از بسته بندی تمیز کنید

ممکن است روی سطح بعضی قطعات داخل انبارها گرد و غبار نشسته باشد یا به هر دلیل دیگری تمیز نباشند. بنابراین بهتر است که اول محصول را کاملا تمیز کرده و بعد بسته بندی کنید.

از فوم و یونولیت استفاده کنید

هرچند که لوازم یدکی خودرو بسیار محکم هستند، اما لازم است که هنگام بسته بندی مراقبت های لازم را برای حفظ آن ها انجام دهید. این کار را می توانید با استفاده از فوم و یونولیت به خوبی انجام دهید.

از استحکام بسته بندی مطمئن شوید

اگر از کارتن یا هر وسیله دیگری برای بسته بندی استفاده می کنید، در نهایت باید از محکم بودن آن مطمئن شوید تا میزان آسیب پذیری به حداقل برسد.

برای این کار می توانید از چسب نواری استفاده کنید. در بعضی موارد خود محفظه دارای زیپ است.

در صورت امکان شکل بعضی قطعات را تغییر دهید

بعضی از قطعات دارای شکل نامتعارف هستند و نمی توان آن ها را به آسانی بسته بندی کرد.

در این موارد بهترین راه کار، تغییر شکل آن است. اگر این امکان وجود نداشت، می توان از کارتن های بزرگ استفاده کرد.

پس در نتیجه اولین قدم در بسته بندی قطعات توجه به ویژگی ­های آن از قبیل اندازه، ابعاد، جنس و ... است.

انواع مختلف بسته بندی قطعات خودرو

انواع مختلف بسته بندی برای قطعات خودرو وجود دارد که به تعدادی از رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

کارتن بسته بندی لوازم خودرو

کارتن به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن، یکی از پر کاربردترین گزینه ها برای بسته بندی به شمار می رود. به علاوه می توان بسیاری از قطعات را در آن جا داد.

شما با توجه به ابعاد قطعه مورد نظر می توانید کارتن دلخواه تان را از بازار تهیه کنید، ولی حتما باید کیفیت و ضخامت آن را در نظر داشته باشید. البته استفاده از کارتن در همه موارد مفید نیست.

کیسه پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی از دیگر گزینه ها برای بسته بندی قطعات خودرو هستند. کیسه پلاستیکی زیپ دار یکی از انواع آن است که گزینه ای مناسب محسوب می شود.

انواع دیگری از بسته بندی نیز وجود دارد. به عنوان مثال گاهی از بسته های نخی استفاده می شود. اما دو نمونه ذکر شده بیشتر از همه استفاده می شوند.

نکات مثبت بسته بندی لوازم یدکی خودرو

همانطور که گفته شد، نوع بسته بندی کالا تاثیر چشم گیری روی میزان فروش شما خواهد داشت. در نتیجه حتی اگر شما با کیفیت ترین قطعات و لوازم یدکی خودرو را نیز داشته باشید، ولی از بسته بندی نامناسب استفاده کنید، نباید به فروش فوق العاده آن دل ببندید.

در ادامه مهم ترین مزایای بسته بندی لوازم یدکی خودرو به شکل استاندارد را بررسی خواهیم کرد.

حمل و نقل امن و آسان

مهم ترین مزیت بسته بندی استاندارد، امکان حمل و نقل امن و آسان است. همانطور که اشاره شد بعضی قطعات بسیار حساس هستند و با کوچک ترین ضربه دچار آسیب می شوند.

اما با استفاده از بسته بندی محکم و مناسب خطر وقوع این اتفاق به طور چشم گیری کاهش می‎یابد. همچنین بسته بندی استاندارد و اصولی باعث می شود به درستی درون وسیله نقلیه مورد نظر جای بگیرند.

افزایش میزان فروش محصول

تکنیک های علم روانشناسی و علم فروش ثابت کرده اند که بسته بندی کالا اولین چیزی است که خریدار آن را می بیند. بنابراین بسته بندی تصمیم مشتری برای خرید را تحت تاثیر قرار می دهد.

پس بسته بندی خوب و زیبا موجب ترغیب مشتری به خرید کالا خواهد شد. هر چند کیفیت در نهایت تعیین کننده است.

جلب اعتماد مشتری

به دست آوردن اعتماد مشتریان، امری بسیار مهم در کسب و کار است. پس باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهید. یکی از بهترین کارها برای رسیدن به این هدف، داشتن بسته بندی مناسب است.

گاهی یک کالا، هر چند با کیفیت، به دلیل قرار گرفتن در بسته بندی نامناسب آسیب می بیند یا مشتریان به کیفیت آن اعتماد نمی کنند؛ بنابراین بازار خود را به راحتی از دست می دهد. پس حتما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید.

آسیب نرسیدن به قطعات و سالم ماندن آن ها

بعضی لوازم خودرو ممکن است بسیار حساس باشند و در معرض آسیب قرار گیرند. برای مثال، بعضی قطعات نسبت به تابش نور خورشید حساس هستند یا تغییرات دمایی آن ها را از کار می اندازند.

برف و باران نیز در بسیاری موارد موجب بروز آسیب در قطعات می شوند. پس گاهی استفاده از کارتن برای بسته بندی را توصیه نمی کنیم.

جمع بندی

در این مقاله مهم ترین اصول بسته بندی لوازم یدکی خودرو را شرح دادیم. البته امکان دارد برای برخی قطعات خاص نیاز باشد تا از نوعی دیگری از بسته بندی استفاده شود تا شرایط لازم برای نگهداری آن قطعه را دارا باشد. شرکت کارتن لاین با فعالیت تخصصی در این زمینه، کارتن های بسته بندی لوازم یدکی را در طرح های مختلف، با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تولید و در اختیار تولیدکنندگان قطعات لوازم یدکی قرار می دهد.