مردم آمریکا «بایدن» را قابل اعتمادتر از «ترامپ» در مقابل کرونا می‌دانند

گروه جهان الف،   3990722025 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم آمریکا به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای مقابله با بحران کرونا، نسبت به رقیب دمکرات او در انتخابات، اعتماد بسیار کمتری دارند.

مردم آمریکا «بایدن» را قابل اعتمادتر از «ترامپ» در مقابل کرونا می‌دانند

به گزارش الف به نقل از نیوزویک، این نظرسنجی ها در میان رای دهندگان ثبت نام کرده  و همچنین رای دهندگان احتمالی انتخابات 3 نوامبر صورت گرفت. 

<<بر اساس نظرسنجی جدیدِ سراسری شبکه "ای بی سی نیوز" و "واشنگتن پست"، رای دهندگان آمریکایی به جو بایدن نامزد دمکرات ها بیشتر از دونالد ترامپ برای مقابله با کرونا اعتماد می کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان میدهد 55 درصد پاسخ دهندگان می گویند برای مدیریت بحران کووید-19 به بایدن اعتماد دارند، این رقم برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 38 درصد بود.

این  نظرسنجی به صورت تلفنی و به زبان انگلیسی و اسپانیایی در جامعه آماری 879  نفر - از جمله 725  رای دهنده احتمالی- از سراسر آمریکا برگزار شد که در برای شرکت در آن نام  نویسی کرده بودند.>> 

به دنبال بروز علایم  کرونا در ترامپ،<< دوسوم رای دهندگان ثابت نام کرده گفتند ترامپ برای مقابله با این ویروس، اقدامات پیش گیرانه مناسب اتخاذ نکرد.، 62 درصد به گفته هایش در این باره اعتماد ندارند، و با گذشت هشت ماه از ورود کرونا به آمریکا، فقط 21  درصد می گویند بحران تحت کنترل است.>>

این گزارش می افزاید << 58 درصد پاسخ دهندگان روش رئیس جمهور را در مقابله با کرونا  نمی پسندند، رقمی که از جولای  تاکنون "اساسا ثابت" مانده است.>>

<< 73 درصد از پاسخ دهندگان نگران بودند که خود و یا یکی از اعضای نزدیک خانواده شان به این ویروس مبتلا شوند (یا این که می گویند مبتلا شده اند). نگرانی از ویروس همچنان یک عامل مهم و مستقل برای حمایت از بایدن در مقابل ترامپ است.>>

<<اما تقریبا دو برابر رای دهندگان ثبت نام شده می گویند اقتصاد تنها عامل بسیار مهم برای رای دهی محسوب می شود، این رقم 29 درصد در مقابل 15 درصدی است که چنین نقشی را برای بحران کرونا لحاظ کرده اند.>>

بنا بر این گزارش، درصد  خطا در این نظرسنجی برای رای دهندگان ثبت نام شده 3.5  درصد و رای دهندگان احتمالی 4 درصد بوده است. در میان ثبت نام شده ها، 32  درصد طرفداران دمکرات، 29 درصد جمهوری خواه و 34 درصد مستقل بودند. در میان رای دهندگان احتمالی این ارقام به ترتیب 35، 30 و 30  درصد بوده است.

این نظرسنجی به دنبال نظرسنجی مشابه دانشگاه "بالدوین والس" در ایالت اوهایو برگزار شده است که نشان داده بود بایدن در میان سه ایالت از چهار ایالت بسیار پررقابت - که ازآنها به عنوان صحنه نبرد انتخاباتی یاد می شود- از ترامپ جلوتر است. نظرسنجی بالدوین والس به صورت آنلاین از 30 سپتامبر تا 8 اکتبر در میان رای دهندگان احتمالی برگزار شده بود.

درایالت های میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بیشتر پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند در صورتی که تا روز جمعه ترامپ در اوهایو جلوتر بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد معاون سابق رئیس جمهور چهره ای مردمی تر از ترامپ است: 46 تا 51 درصد از پاسخ دهندگان در هر ایالت گفتند آنها دید مثبت تری به بایدن دارند. 42 تا  44 درصد در هر ایالت نیز چنین نظری را نسبت به ترامپ داشتند.

در نظرسنجی دانشگاه "مان ماوث" نیوجرسی که از 30  سپتامبر تا 4 اکتبر با حضور 500 رای دهنده ثبت نام شده در پنسیلوانیا برگزار شده بود، بایدن 12 درصد نسبت به ترامپ در درپنسیلوانیا جلوتر بود؛ انتظار می رود این ایالت محل نزاع بین بایدن و ترامپ در روز انتخابات باشد.

<< در مجموع 52 درصد از رای دهندگان پنسیلوانیایی معتقدند بایدن برای مقابله با همه گیری کرونا قابل اعتماد است؛ در حالی که تنها  32 درصد به ترامپ اعتماد کردند.>>

به گزارش منابع رسمی آمریکایی، تا  صبح روز سه شنبه 13 اکتبر (22  مهر) 215 هزار نفر در آمریکا از کرونا فوت شدند؛ تعداد مبتلایان نیز 7 میلیون و 830 هزار نفر بوده است. ترامپ که چندی پیش خود به کرونا مبتلا شده بود، هنگام ترخیص از بیمارستان در توییتی از مردم آمریکا خواسته بود  از کرونا هراس نداشته باشند.