عوامل فروپاشی اسرائیل از نگاه یک مرکز مطالعات نظامی صهیونیستی

گروه جهان الف،   3990720092 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رئیس یک مرکز مطالعات نظامی رژیم صهیونیستی به بررسی عوامل فروپاشی اسرائیل و دو تهدید مرکزی این رژیم پرداخت.

عوامل فروپاشی اسرائیل از نگاه یک مرکز مطالعات نظامی صهیونیستی

به گزارش الف به نقل از روزنامه القدس‌العربی نگرانی و هشدار درباه احتمال انفجار  یک انتفاضه دیگر از جانب فلسطینی‌ها به دنبال تحولات سیاسی و  اقدامات عملی اسرائیل ضد فلسطین٬ در میان صهیونیست‌ها همچنان وجود دارد. این هشدار ها هم‌زمان است با ادامه مقاومت و تظاهرات‌های مردمی فلسطین در رد شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و مصادره اراضی فلسطینیان و نیز توطئه الحاق و عادی‌سازی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی.

القدس‌العربی نوشت: «درور شالوم» رئیس دایره تحقیقات در شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گفت که فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین و تهدید ایران دو خطر مرکزی هستند که اسرائیل را تهدید می‌کنند. سخنان شالوم با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره نوع تعامل با تشکیلات خودگردان فلسطین متفاوت است.

طبق اطلاعات روزنامه القدس‌العربی٬ رئیس دایره تحقیقات در شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی معتقد است که این یک هشدار استراتژیک بوده و نسل جوان در کرانه باختری در سایه شیوع کرونا و بحران اقتصادی به دنبال راهی است و بنابراین احتمال انفجار یک انتفاضه وجود دارد. وی گفت که اکنون سه عامل از  آرامش نسبی در کرانه باختری محافظت می‌کند: وجود ارتش اسرائیل٬ اوضاع اقتصادی که همچنان نامعقول است و هماهنگی امنیتی.

به نوشته القدس‌العربی٬ هرچند که رژیم صهیونیستی دو توافق‌نامه در زمینه عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین امضا کرده و نتانیاهو مدعی است که مسئله فلسطین در انزوا قرار گرفته؛ اما شالوم تاکید کرد که مسئله فلسطین در برابر ما همچون یک بمب ساعتی است و البته این اتفاقی نیست که مثلا فردا صبح رخ دهد٬ اما اگر روزی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نباشد فردای آن روز این حادثه رخ خواهد داد.

طبق اطلاعات روزنامه القدس‌العربی٬ وی با هشدار درباره غافل شدن از  این موضوع تاکید کرد که تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین در راستای منافع امنیتی اسرائیل بوده و یک مقوله سیاسی نیست.شالوم همچنین درباره این طرز تفکر که جهان عرب به یکباره مسئله فلسطین را فراموش می‌کنند نیز هشدار داده و گفت که مسئله فلسطین کم‌ترین وجه مشترک جهان عربی است. امروز خاورمیانه وضعیت خوبی ندارد٬ میزان امید به زندگی کاهش یافته و  نرخ بیکاری بالاست؛ بنابراین هرلحظه امکان انفجار در این منطقه وجود دارد و همکاری برخی کشورها با اسرائیل در واقع یک پوسته نازک است که زیر آن حجم بالایی از  نفرت جمع شده است که اگر نتوانیم آن را مدیریت کنیم این اوضاع منفجر خواهد شد.