فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ایران جزو ۱۰ کشور رادار ساز جهان است

گروه سیاسی الف،   3990715116

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت نیروهای نخبه سپاه، گفت: ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور رادار ساز جهان است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ایران جزو ۱۰ کشور رادار ساز جهان است

به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور که در استان یزد انجام شد، اظهار کرد: کم بودن استهلاک و هزینه ساخت از جمله ویژگی های ممتاز این دوسامانه راداری هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که دو سامانه راداری شبکه پدافند هوایی در استان‌های یزد و کرمان راه‌اندازی شدند، افزود:  این رادارها قادرند تابرد ۳۵۰ کیلومتر پرنده‌های پنهانکار را شناسایی و با توجه به ارتفاع هدف برای پرنده‌ها و سایر اهداف تا برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را کشف و رهگیری کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم پوشانی رادارهای نیروی هوافضای سپاه با رادارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را از جمله دستاوردهای بزرگ نظامی کشور دانست و گفت: اگر در دنیا ۲۰ کشور ساخت رادار وجود دارد، حتما ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول است.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به ظرفیت علمی و اجرایی نیروهای نخبه هوافضای سپاه، تصریح کرد: نیروهای نحبه ما قادرند رادارهای مورد نیاز نیروهای عملیاتی ساخته و در اختیار نیروها قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سه ماه آینده رادار بعدی در چابهار راه‌اندازی می‌شود با این افتتاح تعداد رادارهای کشور در این کلاس به ۸ مورد افزایش می‌یابد.