تحلیلگر مشهور جهان عرب درباره ابتلای ترامپ به کرونا: زودتر خوب شو تا نابودی آمریکا سریع تر اتفاق بیفتد !

گروه جهان،   3990712064 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عبدالباری عطوان٬ تحلیلگر مشهور جهان عرب و سردبیر روزنامه رای‌الیوم در مقاله‌ای به برررسی آراء و دیدگاه‌های مختلف درباره خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا پرداخت.

زودتر خوب شو تا نابودی آمریکا سریع تر اتفاق بیفتد !

به گزارش الف٬ عبدالباری عطوان٬ تحلیلگر مطرح جهان عرب و سردبیر روزنامه رای‌الیوم در مقاله‌ای نوشت: دیدگاه‌های مختلفی درباره بازتاب‌ و پیامدهای خبر ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و همسرش «ملانیا» به کرونا وجود دارد. عده‌ای معتقدند این اتفاق از جهت کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات می‌تواند یک فاجعه برای او باشد؛ چرا که رئیس جمهور آمریکا پیش از این کسانی را که از ماسک استفاده کرده و به اقدامات پیشگیرانه در مقابل کرونا پایبند بودند به تمسخر می‌گرفت و می‌گفت این ویروس به زودی از بین می‌رود. در مقابل برخی معتقدند که شاید ابتلای ترامپ به کرونا احساس همدردی با وی را در میان رای‌دهندگان افزایش داده و فرصتی برای پیروزی او در انتخابات باشد.

عطوان اظهار داشت: در این میان نظرات عجیب و غریبی نیز وجود دارد؛ عده‌ای می‌گویند ترامپ یک دروغگوی حرفه‌ای است و شاید این نمایش را برای جلب توجه رای‌دهندگان و نیز فرار از مناظره با رقیب انتخاباتیش «جو بایدن» که در مناظره قبلی برتری چشمیگری نسبت به ترامپ داشت٬ به راه انداخته است.

به گفته تحلیلگر مطرح جهان عرب٬ در این زمینه روزنامه واشنگتن‌پست ۳۰۰۰ دروغ به دونالد ترامپ نسبت داده که ۱۰۰۰ دروغ آن در زمینه کرونا است. این روزنامه نوشت که ترامپ ۳۴ بار در توییت‌ها و سخنرانی‌ها و مناظره‌های خود گفته بود که کرونا در ماه آوریل ۲۰۲۰ خود به خود نابود می‌شود؛ اما اکنون بعد از گذشت چندین ماه از این تاریخ شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده به ۷ میلیون نفر و جان باختگان به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده و  آمریکا در صدر تلفات و آمار این ویروس در جهان قرار دارد.

عبدالباری عطوان در روزنامه رای‌الیوم افزود: در این میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که شریک و یار ترامپ در سیاست‌های خصمانه ضد اعراب و مسلمانان و حذف مسئله فلسطین و تحمیل عادی‌سازی با رژیم‌های عربی است٬ از شنیدن خبر ابتلای وی به کرونا به شدت نگران و شوکه شد.

شاید واکنش «گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه به ابتلای ترامپ به کرونا مبنی بر اینکه «اکنون رئیس جمهور آمریکا باید بداند کرونا هیچ کس را مستثنی نمی‌کند٬ از جمله کسانی که به وجود و خطر آن شک دارند» صادقانه‌ترین و شجاعانه ترین واکنش بود.

عطوان خاطرنشان کرد: رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات پیش رو به خوبی می‌دانند که نوع تعامل دونالد ترامپ با ویروس کرونا واقعا شرم‌آور بود. آنها هرگز فراموش نمی‌کنند ترامپ چگونه از مبتلایان به این ویروس می‌خواست تا مواد ضد عفونی کننده مانند «دتول» را بنوشند.

نویسنده این مقاله در پایان با آرزوی بهبودی ترامپ و شفای وی از این بیماری گفت که این آروزی شفای عاجل به دلیل عشق ما به ترامپ نیست؛ بلکه می‌خواهیم او بهبود یابد تا بتواند مسیر نابودی آمریکا و به پایین کشیدن جایگاه این کشور به نفع چین را کامل کند و  اگر این امر محقق نشود با شکست ترامپ در انتخابات به نفع جوبایدن آتش جنگ داخلی در این کشور برافروخته خواهد شد که نتیجه آن فروپاشی امپراتوری شیطانی آمریکاست!