انواع پکیج تصفیه فاضلاب ساخت گروه صنعتی هفت

گزارش بازرگانی،   3990707033

گروه صنعتی هفت یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین تیم های فعال در حوزه طراحی و تولید تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب و انواع پکیج های تصفیه می باشد که متناسب با میزان ظرفیت تصفیه خانه و نوع مواد آلاینده موجود در پساب ها، محصولاتی کاملا سفارشی و استاندارد را طراحی و تولید می کند. پکیج ها و تجهیزات تولید شده توسط این گروه در اندازه و ابعاد مختلفی تولید شده و تا کنون در پروژه های بزرگ داخلی و کشورهای همسایه مورد استفاده قرار گرفته اند. در ادامه چند مورد از پکیج های تصفیه تولید شده توسط این تیم ارائه و معرفی می گردند.

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات در این حوزه می باشد که به روش های مختلف پیاده سازی شده و تلاش می شود تا کیفیت پساب ها تا حد مطلوبی افزایش یابند. این پکیج در واقع مجموعه از تجهیزات مختلفی می باشند که در نهایت می توانند روش های متعدد تصفیه از قبیل تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی را در قالب پکیج و در مخازن دربسته پیاده سازی نمایند. طراحی و تولید انواع پکیج تصفیه فاضلاب در اندازه و ابعاد مختلف مستلزم در نظر گرفتن خورندگی مواد آلی موجود در پساب های صنعتی و شیمیایی بوده و بر همین اساس بدنه مناسب برای آنها تعیین می گردد.

از مهم ترین ویژگی ها و مزایای استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب می توان به مدت زمان کوتاه نصب، بهره برداری آسان، عدم تولید بو در محیط، قابلیت حمل و جا به جایی آسان، راندمان بالا در تصفیه و هزینه کم راه اندازی و نصب و نگهداری اشاره نمود. پکیج های تصفیه فاضلاب دارای تنوع زیادی بوده که متناسب با نوع مواد آلی موجود در پساب های صنعتی و بهداشتی گزینه های مناسب انتخاب و مورد استفاده قرار میگیرند. پکیج های تصفیه فاضلاب تولید شده توسط گروه صنعتی هفت شامل موارد زیر می باشند:

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

ورود فاضلاب و پساب های تولید شده در محیط های بیمارستانی و همچنین منازل و مجتمع های مسکونی به طبیعت، به دلیل وجود حجم بالای ویروس و باکتری های واگیردار یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامتی انسان و سفره های آب زیرزمینی و خاک به شمار می روند. به همین دلیل بر اساس استانداردهای ارائه شده توسط سازمان محیط زیست، فاضلاب های بهداشتی قبل از ورود به طبیعت لازم است ابتدا تصفیه شده تا به سطح مطلوبی از کیفیت برسند. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی کاربردی ترین و اصلی ترین تجهیزات در تصفیه پساب محیط های بیمارستانی و درمانی می باشد که به شیوه های مختلف مواد آلاینده موجود در آنها حذف می گردند. مجموعه فعالیت های صورت گرفته در این پکیج به منظور تصفیه پساب های بهداشتی و بیمارستانی شامل موارد زیر می باشد:

تصفیه فیزیکی فاضلاب

جداسازی مواد جامد معلق با اندازه های بزرگ به کمک تجهیزات مختلف از قبیل آشغالگیرها اصطلاحا تصفیه فیزیکی نامیده میشود. این بخش هیچ تاثیری بر درجه کیفیت پساب ها نداشته و تنها بر بهبود روند تصفیه در گام های بعد تاثیر مثبت ایجاد خواهد نمود.

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب

استفاده از میکروارگانیسم ها و باکتری های هوازی و بی هوازی برای تجزیه مواد آلی و آلاینده های موجود در فاضلاب های بهداشتی گام بعدی پیاده سازی شده در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می باشد. یکی از رایج ترین روش های تصفیه بیولوژیکی که در این پکیج ها پیاده سازی میشوند، هوادهی گسترده EASS می باشد که در آن لجن ته نشین شده به حوض هوادهی بازگشت داده شده و در نهایت لجن مازاد دفعی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

تصفیه شیمیایی فاضلاب

علیرغم کارایی که هر یک از دو بخش قبل دارند، بسیاری از مواد آلاینده موجود در فاضلاب های بهداشتی تنها با مواد شیمیایی قابل حذف می باشند. استفاده از مواد منعقد کننده و کلر زنی و تزریق گاز ازن از جمله اقداماتی می باشند که در این بخش صورت میگیرد.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

از دیگر پکیج های تصفیه فاضلاب که برای کارخانجات و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد. اصلی ترین هدف در این پکیج حذف حجم بسیار بالا مواد آلی، فلزات سنگین و مواد معدنی می باشد که در بخش های مختلف کارخانجات و محیط های صنعتی به آب افزوده میشوند. گام های تصفیه پساب های صنعتی در این پکیج شامل تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی بوده و از روش های بیولوژیکی مختلفی از قبیل ASBR، RBC، SBR و FBR در آن استفاده میشود. ظرفیت و اندازه و ابعاد و همچنین جنس و متریال به کار رفته در بدنه برای پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی با توجه به متوسط ورودی پساب و همچنین نوع مواد آلاینده در آن تعیین می گردد. از جمله موارد کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • پکیج تصفیه فاضلاب نساجی
  • پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی
  • پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و دامداری های صنعتی
  • پکیج تصفیه فاضلاب داروسازی

پکیج چربی گیر فاضلاب

یکی از چالش های موجود در پساب های تولید شده در پالایشگاه ها و محیط های صنعتی و کارخانجات مواد غذایی، وجود ذرات کلوئیدی و چربی معلق می باشد. این ذرات با اندازه های کوچک در پساب ها معلق بوده و با گذشت زمان ته نشین نشده و به همین دلیل لازم است به روش های مختلف جمع آوری آنها تسریع بخشیده شود. پکیج چربی گیر فاضلاب یکی از راهکارهای ایده آل در این زمینه می باشد که در آن تلاش میشود تا با فرایندهای مختلف از قبیل هوای فشرده این ذرات به سطح پساب ها منتقل و در نهایت به کمک اویل اسکیمر و سایر تجهیزات جمع آوری شوند.

روند جمع آوری و حذف ذرات کلوئیدی و چربی در پکیج چربی گیر فاضلاب به صورت زیر می باشد:

  • هوای فشرده وارد مخزن شده و حباب های زیادی را در سیال بوجود می آورد
  • ذرات چربی به حباب های موجود در پساب ها متصل شده و روی سطح فاضلاب قرار خواهند گرفت
  • با تجهیزاتی از قبیل اویل اسکیمر ذرات چربی انباشته شده روی سطح فاضلاب جمع آوری میشود

علاوه بر استفاده از شیوه های هوادهی، در این پکیج ها همچنین ممکن است از برخی مواد منعقد کننده نیز استفاده شود. مواد منعقد کننده باعث میشوند ذرات معلق در پساب ها به هم متصل شده و در نهایت به صورت لخته روی سطح شناور شده و توسط تجهیزات مختلف جمع آوری گردند.

پکیج چربی گیر فاضلاب DAF قادر است بیش از 99 درصد از چربی های امولسیونی و آزاد و ذرات معلق را حذف نموده و بیش از 75 درصد از بار آلودگی شیمیایی یا COD پساب ها را کاهش دهند. همچنین لازم به ذکر است که این پکیج حمل و نقل و نصب آسانی دارند.

این پکیج از اجزای مختلفی از قبیل مخزن تحت فشار، کمپرسور، تانک شناورسازی مجهز به اویل اسکیمر، لوله و اتصالات، میسکر، تیوپ حل کننده هوا و مخازن و تجهیزات برای تزریق مواد منعقدکننده تشکیل شده اند. علاوه براین، بدنه پکیج چربی گیر فاضلاب به منظور افزایش میزان مقاومت آنها در تماس با مواد خورنده از فولاد ضد زنگ SS304 و SS316 استفاده میشود.

پکیج فلوکولانت

به منظور حذف ذرات جامد با اندازه های کوچک و معلق در پساب ها در بسیاری از مواقع لازم است از مواد منعقد کننده استفاده شود. مواد منعقد کننده مورد استفاده برای این منظور پلی الکترولیت یا پلی آکریل آمید می باشد که قدرت انعقاد را تا حد زیادی در محیط افزایش می دهد. پکیج فلوکولانت در واقع پکیج تزریق پلی الکترولیت می باشد که وظیفه آن تزریق پلیمر به آب و ایجاد بارهای مثبت و منفی در محیط و اتصال ذرات معلق است.

اجزای پکیج فلوکولانت تولید شده توسط گروه صنعتی هفت شامل محفظه مخصوص نگهداری از پودر پلی الکترولیت، مخزن همزن و مخلوط کردن، مخزن اصلی، سیستم تزریق پودر یا مایع فلوکولانت، پایپینگ، دوزینگ پمپ و مخزن آماده سازی و رقیق سازی می باشد. این پکیج در محیط هایی از قبیل موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

  • حذف ذرات و مواد جامد معلق در آب آشامیدنی در تصفیه خانه ها
  • بالا بردن ضریب جذب آب و بهبود آب های کشاورزی
  • حذف ذرات معلق در پساب های کارخانجات و صنایع فولاد

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

با توجه به اهمیت بسیار زیاد تصفیه پساب های بهداشتی و صنعتی قبل از ورود به طبیعت و همچنین افزایش کیفیت آنها به منظور استفاده مجدد در سایر صنایع، پکیج های تصفیه فاضلاب در دنیای امروز کاربرد بسیار زیادی دارند. گروه صنعتی هفت یکی از بزرگترین تیم ها در زمینه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، بهداشتی، چربی گیر، فلوکولانت و تصفیه فاضلاب UASB در اندازه های مختلف می باشد. تمام محصولات این مجموعه پس از بررسی شرایط تصفیه خانه و محیط نصب پکیج، نوع مواد آلاینده موجود در پساب ها و همچنین میزان سیال ورودی به مخزن و با رعایت استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می شوند. برای اطلاع از ویژگی های هر یک از محصولات و تجهیزات تولید شده توسط این تیم کافیست نام "گروه صنعتی هفت" را در اینترنت جستجو کنید یا با شماره 02156541459 – 02156541457 تماس بگیرید. کارشناسان گروه صنعتی هفت آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشند.