قالیباف: با یک برنامه ۵ ساله می‌توان چرخ کارخانه‌ها را به راه انداخت/ مردم از ما کار می‌خواهند

گروه سیاسی الف،   3990706071 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در حوزه اقتصاد به جوانان میدان داد، گفت: تردید ندارم که با یک برنامه پنج ساله می‌توان چرخ کارخانه‌ها و صنعت را به راه انداخت. مردم از ما کار می‌خواهند و آینده روشن است.

قالیباف: با یک برنامه ۵ ساله می‌توان چرخ کارخانه‌ها را به راه انداخت/ مردم از ما کار می‌خواهند

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جریان افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی اظهار داشت: برای من از جهات مختلف بازدید امروز یادآور همه تاریخ گذشته دفاع مقدس بود تا این مقطع. 

وی افزود: من خاطرم هست اولین پرواز پهپاد تلاش در سال ۶۳ روی منطقه بوارین و شهرک دوعیجی انجام گرفت و اولین تصاویر را گرفت. اما امروز تجهیزات و پهپادهایی را دیدم که می‌تواند در دورترین نقاط در هر شرایطی آب و هوایی هر هدفی را انتخاب کند و بزند. 

قالیباف ادامه داد: هفته دفاع مقدس ایام الله است. در فرهنگ قرآن ایامی است که هم نعمت خدا بر مردم نازل می‌شود و هم روزهایی هست که بلا بر مردم نازل می‌شود و هر دو این‌ها برای یادآوری و تذکر است. 

رییس مجلس تصریح کرد: من به همسنگرانم در نیروی هوافضا تبریک می‌گویم که چنین نمایشگاهی را برپا کردند تا جوانانی که روزهای دفاع مقدس را ندیدند، دستاوردهای حوزه هوافضا را ببینند. این نمایشگاه تاریخ یک ملت در حوزه دفاع را با اتکا به سنت‌های الهی به نمایش گذاشته است. 

وی گفت: این نمایشگاه یعنی خودباوری و ایمان به سنت‌های الهی؛ یعنی چیزی از دشمن تمنا نمی‌کنیم و از استقلال و شکوه و عزت مردم دفاع می‌کنیم. هفته دفاع مقدس هفته یادآوری نعمت‌های الهی است. 

قالیباف اظهار داشت: این نمایشگاه و این محیط، تحلیل روند راهبرد و استراتژی "ما می‌توانیم" است. این همان راهبرد اتکا به توان ملی و سنت های الهی است. این نمایشگاه تبلور عینی جوانگرایی و مدیریت جوانانه موفق است. 

رییس مجلس ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس در تهیه خمپاره ۱۲۰ هم دچار مشکل بودیم. من یادم نمی‌رود یک موشک تست شد که آزمایشش ناموفق بود و راکت ۲۰۰ متر جلوتر افتاد، اما امروز نشان داده شد موشک‌های ما فضا را هم می‌شکافد. استراتژی ما باید خلاقانه باشد و این نمایشگاه نمایش این موضوع است. 

قالیباف گفت: موفقیت زمانی به دست می‌آید که رابطه بین امام و امت را محکم برقرار کنیم. این نمایشگاه نشان داد ما قوی هستیم، اما افسوس می‌خورم که در اقتصاد ضعیف هستیم و دشمن بر ما فشار وارد می‌کند. دلیلش این است که در این حوزه مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت نمی‌کنیم و به جوانان میدان نمی‌دهیم. جنگ تمام شده، اما جهاد همچنان ادامه دارد. تردید ندارم که با یک برنامه پنج ساله می‌توان چرخ کارخانه‌ها و صنعت را به راه انداخت. مردم از ما کار می‌خواهند و آینده روشن است.