جهانگیری‌: به سختی‌های مردم واقفیم

گروه سیاسی الف،   3990705086 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما می‌دانیم مردم چه سختی‌هایی تحمل کردند و گرفتار چه مشکلاتی شدند و به این مسئله واقفیم و سر تعظیم در برابر این ملت مقاوم فرو می‌آوریم.

جهانگیری‌: به سختی‌های مردم واقفیم

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دو فولاد کاوه جنوب در بندرعباس اظهار کرد: ما می‌دانیم مردم ما در ماه‌های اخیر چه سختی‌هایی تحمل کردند و گرفتار چه مشکلاتی شدند و به این مسئله واقفیم و سر تعظیم در برابر این ملت مقاوم فرو می‌آوریم.

برگزیده اظهارات معاون اول رییس جمهور در این مراسم در ادامه می‌آید:

** پس از گذشت بیش از 7 ماه از شیوع بیماری کرونا توانستیم به صورت حضوری برای افتتاح پروژه‌های ملی به استان هرمزگان و شهر بندرعباس سفر کنیم که توفیق بزرگی است و امیدوارم این پروژه‌ها که برای ساخت و تکمیل آنها توان بزرگی صورت گرفته، بتواند در مسیر رشد و پیشرفت کشور اثربخش باشند.

** برای این سفر برخی پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شد و ما هم متعهد شدیم با رعایت کامل این پروتکل‌ها خدمت مردم شریف استان هرمزگان برسیم تا بتوانیم این پروژه‌ها را از نزدیک افتتاح و همین طور جلسات مهمی در زمینه برخی موضوعات مرتبط اقتصادی داشته باشیم.

** ما با دو پدیده تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا مواجه هستیم که از سال 97 آن را آغاز کرد و تصور آنها این بود که اقتصاد ایران از هم می‌پاشد و حتی به طور علنی اظهارنظر می‌کردند که ایران جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را نخواهد دید اما خوشبختانه ملت ایران ایستادگی بزرگی از خود نشان داد.

** در راس ایستادگی ملت ما در برابر دشمن، تاب‌آوری مردمی بود. ما هم به عنوان مسئولان بیش از هر زمان دیگری سر تعظیم در برابر این ملت مقاوم فرو آوریم، ما می‌دانیم مردم چه سختی‌هایی تحمل کردند و گرفتار چه مشکلاتی شدند به این مسئله واقفیم، ملت با نهایت سربلندی ایستادگی کرد.

** مسئولان هم تمام تلاش خود را کرده‌اند تا جنگ اقتصادی و فشار همه جانبه را با برنامه‌ریزی به شکست بکشانند. ثمره این مقاومت‌ها و تلاش‌ها، الان دیگر آمریکا می‌گوید ما می‌خواهیم ظرف یک مدت کوتاه با ایران توافق خواهیم کرد این حرف‌ها نتیجه ایستادگی ملت ایران است.

** آمریکا باید بداند در خاورمیانه با کشور پر توان و پر ظرفیتی مثل ایران باید راه‌های مناسب پیش بگیرد چرا که ایران راه حل مهم بسیاری از مسائل منطقه‌ای است پس باید با این ملت با نهایت ادب و احترام سخن بگویند.

** مجموعه فولاد کاوه جنوب و پروژه‌های مهم دیگری که ما در این سفر در استان از آن‌ها بازدید کردیم و برخی را افتتاح کردیم نشانه آن است که ما از دل تحریم‌ها فرصت‌های بزرگی بیرون آوردیم  و این که وزارت صمت اعلام می‌کند در این ایام در حوزه صنعت رشد 2.5 درصدی را در حالی که سایر کشورها به علت کرونا رشدهای منفی 9 تا 17 درصد را شاهد بوده‌اند، نشانه پیروزی بزرگ ملت ایران است.

** صادرکننده‌ای قابل احترام است که در شرایط تحریمی فعلی ارز حاصل از صادرات خود را وارد کشور کند تا با استفاده از آن ارز کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور وارد شود.

** ما در بحث واردات محصولات به کشور مدیریت کردیم، بعضی‌ها به مدیران کشور جفا می‌کنند می‌روند و می‌گردند که فلان کالا با فلان تعرفه وارد کشور شده است این جفاست به مدیران کشور، ما از سال 97 اعلام کردیم کالاهای وارداتی باید طبقه بندی شوند و کالاهایی که در داخل تولید مشابه داشت را ممنوعیت واردات اعمال کردیم تا ارز به کالاهای اساسی اختصاص یابد نتیجه این کار موجب شد تولید داخلی راه بیفتد.

** با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل کارگروه رفع موانع جهش تولید با حضور سران قوا، تاکنون دو جلسه تشکیل داده‌ایم و در تلاشیم تا مصوبات این کارگره و تصمیمات آن نافذ باشد و بتواند گره از مشکلات کلان این بخش بگشاید.

** باید نسبت به سرمایه گذاری و تولید در کشور حمایت لازم از بخش خصوصی صورت گیرد تا این شاخص منفی مثبت شود.

** بنیاد مستضعفان گام بلندی در سرمایه گذاری در کشور برداشت، یکی از کارهای آبرومندی که بنیاد به ثمر رساند اتوبان تهران_شمال بود و این پروژه فاز دوم فولاد کاوه جنوب نیز که توان صادراتی بیش از 400 میلیون دلار در سال را دارد، از جمله طرح‌هایی که با همت بنیاد شکل گرفته و به ثمر رسیده است و بحمدالله اشتغال بسیار خوبی را نیز برای جوانان این استان به ارمغان آورده است.

** بنده به نوبه خودم از تلاش‌های صادقانه آقای فتاح که با روحیه جهادی در میدان کار حضور دارند و همین طور از زحمات مهندس اتابک که از سرمایه‌های بخش صنعت کشورمان بشمار می‌روند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

** این پروژه‌ها در استان هرمزگان شکل گرفته است و تأمین اشتغال آن از نیروهای متعهد و متخصص این استان نیز اقدام خوبی است که در مسیر خواست مردم قرار دارد.