رویاهایت را رها نکن

گزارش بازرگانی،   3990705027

انگیزه‌ها گاهی اوقات شیطانی هستند، اما باز هم انگیزه هستند. وقتی که یک اَره چند درخت را قطع می‌کند؛ کُند می‌شود و برای اینکه دوباره مانند روز اول خود کار کند باید تیز شود. وقتی یکی از قطعات ماشین خراب می‌شود، باید آن قطعه رسیدگی شده تا دوباره مثل روز اول به راه بیفتد. اگر شما نیز انگیزه‌ای برای شروع کارها و پروژه‌های عقب‌مانده خود ندارید؛ بهترین کار این است که یک شتاب‌دهنده انرژی برای خود تهیه کنید تا بتوانید تجدید دیداری با انگیزه گمشده خود داشته باشید. اما این شتاب‌دهنده‌ها شامل چه چیزهایی است؟

شتاب‌دهنده‌های انگیزه و انرژی

  1. فقط شروع کن.

بعضی از افراد فقط به دنبال بهانه‌ای برای شروع هستند. مثلاً فردی، کاری را که می‌خواسته امروز شروع کند یک ماه به تعویق انداخته است چرا که روز اول ماه با شنبه شروع نشده است. یا چون به جای ساعت هشت صبح، هشت و پنج دقیقه از خواب بیدار شده است؛ از برنامه فشرده روزانه‌اش عقب افتاده و دیگر نمی‌تواند به آن برسد. بنابرین کل برنامه را به تعویق می‌اندازد و به خود می‌گوید: «از فردا». بعضی از افراد نیز هستند که همواره در انتظار یک روز خوب برای شروع هستند. آن‌ها فکر می‌کنند یا نباید کاری را شروع کنند یا اگر می‌خواهند کاری را شروع کنند باید آن را در بهترین حالت به انجام برسانند. بهتر است بدانیم که هیچ وقت نباید منتظر شروع خوب باشیم. اگر بخواهیم در انتظار یک روز خوب بمانیم؛ تک تک روزهای عمرمان بر باد رفته و در نهایت ما می‌مانیم و چند تار موی سفید روی گوش و دماغ‌مان! شروع هر کاری بدترین مرحله است. هنگام شروع در بدترین حالت، سخت‌ترین آمادگی و بدترین دانش درباره آن فعالیت هستیم و استقامت ما در آن مسیر است که به ما کمک می‌کند تا کم کم در آن کار حرفه‌ای شویم. هیچ کسی از ابتدا حرفه‌ای نیست. همه افراد زمانی آماتور بودند؛ منتظر شنبه‌ها هشت صبح‌ها، فرداها و ماههای آینده نباشیم. همه آن‌ها بهانه‌های الکی و انگیزه‌های پوچی هستند که ما را در این مسیر به حاشیه می‌برند.

  1. موریانه‌های منفی‌باف را نابود کن.

افکار منفی، خواسته یا ناخواسته، بدون شک بزرگترین دشمن انسان است. به بیانی دیگر، افراد منفی‌بافی که مدام از وضعیت خود شکایت کرده و هر شکستی را به زمین و زمان ربط می‌دهند؛ همانند موریانه‌هایی هستند که روح و روان ما را نابود خواهند کرد.



جوِ اطراف شما در انگیزه شما تاثیر بسیار زیادی دارد. بسیاری از افرادی که در اطراف شما هستند؛ چشم انتظارند تا اینکه شما در کاری شکست بخورید و به شما بگوینددیدی بهت گفتم؟» از قدیم می‌گویند دندانی را که درد می‌کند باید سریع کشید. محیط اطراف شما اهمیت بسیار زیادی در مسیر موفقیت و میزان تلاش‌هایتان دارد. اگر در یک جمع قاچاقچی زندگی کنید به احتمال خیلی زیاد شما هم به یک قاچاقچی تبدیل خواهید شد. اگر جو اطراف شما همه منفی باشند، شما نیز تبدیل به یک آدم ناامید و منفی‌باف می‌شوید. یک جمله معروف است که می‌گویداخلاق هر کس میانگین اخلاق پنج نفری است که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارد». موفقیت و انگیزه شما نیز در زندگی میانگین موفقیت و انگیزه پنج نفری است که بیشترین ارتباط را با آنها دارید. اکنون برای این که به خواسته‌های خود برسید؛ دو کار باید انجام دهید: اول جَو منفی اطرافتان را عوض کرده و دوم این‌که همین الان افراد مثبتی را جایگزین اطراف افراد منفی‌باف زندگی خود کنید.

یکی از راه‌حل‌هایی که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از تمامی این افکار نجات پیدا کنیم؛ کمک گرفتن از افراد موفق و و مسیر زندگی آن‌ها است. برای اینکه به خود امید و انگیزه بدهیم بسیار اهمیت دارد که مراقب افکارمان باشیم. افکار ما با هدایت کردن رفتار و احساسات جهت پیدا می‌کند. از این رو دنبال کردن جملات انگیزشی و الهام‌بخشی که انسان‌های موفق و کارآفرین بیان می‌کنند، مسیر ذهنی ما را به سمت افکار نیرومند آن‌ها پیش برده به ما انگیزه کافی می‌دهد که به دنبال اهدافمان برویم. توانایی ما برای با انگیزه بودن نه تنها به نفع خودمان است؛ بلکه بر اطرافیان ما نیز تاثیر می‌گذارد. شما اگر مدیر یک مجموعه بزرگ باشید؛ سعی خواهید کرد که در گروه کارکنان سرمایه‌گذاران شرکت ایجاد انگیزه کنید. یا می‌توانید فردی باشید که در جمع خانواده و دوستان انگیزه کافی به آن‌ها می‌دهید. در این صورت همه افراد در کنار شما رشد خواهند کرد. در صورتی که هر روز جملات انگیزشی را دنبال کنید و هنگامی که روز خود را آغاز می‌کنید؛ اجازه دهید که تفکر مثبت انسان‌های موفق جهان الهام‌بخش شما باشد؛ این تفکر عادت روزانه شما خواهد شد و به شما در مسیر موفقیت کمک خواهد کرد.

 

  1. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد.

البته فراموش نکنید که انجام دادن کار واقعی نیازمند آن است که ابتدا تصمیم بگیرید و تمرکز کنید. قدم برداشتن در مسیر اهداف و آرزوها با تکرار، تمرین و تلاش بیشتر میسر می‌شود و به خلاقیت شما بستگی دارد. اما جملات انگیزشی و شنیدن سخنان افرادی که در مسیر زندگی خود موفق شده‌اند؛ به شما کمک می‌کند تا خلاقیت بیشتری را در این مسیر به کار گرفته و از این افراد در زندگی خود الهام بگیرید. جملات و ویدیوهای انگیزشی به شما کمک می‌کند که برای شروع کار خود انگیزه کافی را پیدا کنید اما برای اینکه در مسیر دچار ملال نشوید؛ باید هیجان و عشق را ضمیمه کار خود کرده و با کمک این محتواها در مسیر موفقیت از آن‌ها کمک بگیرید. اگر می‌خواهیم به اهداف خود دست یابیم؛ باید به این باور برسیم که با کار و تلاش می توان به موفقیت دست یافت. چنین باوری به ما کمک خواهد کرد که تلاش کنیم از مسیر موفقیت سایر افراد الهام گرفته و نکات انگیزشی آن‌ها را در زندگی اجرایی کنیم.

سوخت جت

وب‌سایت «سوخت جت» یکی از مجموعه‌های بزرگی است که محتوای با کیفیت در حوزه انگیزشی تولید می‌کند. هدف این مجموعه آن است برای جوانانی که به دنبال کسب موفقیت و کارآفرینی در زندگی خود هستند؛ نوآوری ایجاد کرده و انگیزه‌ای برای شروع به آن‌ها ببخشد. تیم سوخت جت با انتشار مقالات و ویدیوهای انگیزشی ترجمه شده بزرگ‌ترین کارآفرینان و افراد موفق دنیا، به شما کمک می‌کند تا انگیزه کافی برای رشد و پیمودن مسیر خودشکوفایی را پیدا کنید. این مجموعه امیدوار است که نقش کوچکی در موفقیت عظیم جوانان کشور داشته باشد و به شما کمک کند تا تغییرات بزرگی را با عملی کردن رویاهایتان ایجاد کنید.

شما می‌توانید از وب‌سایت سوخت جت به صورت روزانه بازدید کرده و انگیزه‌ و الهام از زندگی افراد موفق را به روتین زندگی خود تبدیل کنید. این مجموعه برای کاربران همیشگی خود محصولات ویژه‌ای را تهیه کرده است که شامل مجموعه ویدئوها و دوره‌های غیرحضوری در حوزه‌های گوناگون موفقیت است. همچنین شما می‌توانید با تهیه اشتراک ویژه سوخت جت آموزش‌های لازم برای موفقیت را دریافت کرده و از آن‌ها در زندگی بهره بگیرید. اشتراک ویژه این مجموعه شامل مزایای زیر است:

  • دسترسی به بیش از 1300 مقاله اختصاصی

  • دسترسی به ترجمه جدیدترین سمینارهای اساتید بزرگ دنیا

  • دسترسی به خلاصه جدیدترین کتاب‌های پرفروش دنیا

  • عضویت کلوپ افراد موفق سراسر دنیا

برای اطلاع از سایر خدمات این مجموعه و عضویت در بخش وی‌آی‌پی، از سوخت جت دیدن کنید.