۱۲ هزار قانون در بایگانی مجلس خاک می‌خورد / ۲۷ میلیارد دلار از سرمایه ارزی ایران در خارج از مرزهاست

گروه سیاسی الف،   3990703128

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: به اجرای قوانین بی‌توجه هستیم و در وضعیت فعلی بالغ بر ۱۲ هزار قانون در بایگانی مجلس خاک می‌خورد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اینکه مشکلات متعدد در جامعه داریم و معیشت مردم با مشکل مواجه است، به بی توجهی  به قوانین بازمی گردد.

وی افزود: این در حالی است که اگر هر یک از قوا کار خود را به درستی انجام می‌داد امروز بسیاری از مشکلات را نداشتیم و شرمنده مردم نبودیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه برخی مردم در تامین معیشت مشکل داشته باشند و برخی افراد با وجهه مشخص  ارز 4200 تومانی را مورد استفاده قرار دهند،  قابل قبول نیست.

به گفته موسوی 27 میلیارد دلار از سرمایه ارزی کشور در خارج از مرزهای آن است و فقط 7 میلیارد دلار بازگردانده شده که از این میزان 5 میلیارد دلار به همت قوه قضاییه بازگردانده شده است.

وی افزود: ما نیازمند توجه به معیشت مردم هستیم و در راستای برخورد با تخلفات نیز مجلس انقلابی را حامی دستگاه قضا می‌دانیم.

موسوی تصریح کرد: اقتدار دستگاه قضایی کشور قابل تقدیر است و همین مجموعه بود که مفاسدی چون طبری و دانیال زاده را عیان ساخت. به منظور برخورد با مفاسد اقتصادی حتی اگر نیاز به قانون گذاری باشد آماده حمایت دستگاه قضایی هستیم.