اصول استفاده از خدمات دکتر آنلاین را بدانید

گزارش بازرگانی،   3990701045

اینترنت به روش‌های مختلفی زندگی ما را آسان‌تر کرده است. امروزه به کمک سرویس‌های مشاوره از راه دور پزشکی (Telemedicine) تنها زمانی به بیمارستان یا مطب پزشک مراجعه خواهیم کرد که شرایط به گونه‌ای باشد که پزشک تشخیص دهد برای برطرف شدن مشکل لازم باشد به صورت حضوری شما را ویزیت کند.

با استفاده از شبکه جهانی می‌توانیم به راحتی به بهترین متخصصان دسترسی داشته باشیم. سامانه اینترنتی دکتر ساینا، محیطی امن برای دریافت کمک درمانی از طریق اینترنت ایجاد کرده است. دکتر آنلاین دکتر ساینا ، در مسیر بهبودی و دستیابی به سلامت شما را همراهی می‌کند. برای دریافت خدمات پزشکی آنلاین به آدرس www.drsaina.com مراجعه یا اپلیکیشن این استارت‌آپ را دانلود کنید. از آنجایی که در بیشتر مواقع افراد نمی‌توانند علائم مشکلاتی که دارند را در طی جلسات کوتاه توضیح دهند، در این نوشته تلاش کرده‌ایم توصیه‌هایی مفید برای آمادگی بیشتر برای مشاوره با دکتر آنلاین را ارائه کنیم تا بتوانید بیشترین استفاده را از جلسات مشاوره آنلاین خود ببرید.

علائم اصلی خود را در نظر بگیرید

اولین قدم برای اینکه بتوانید به شکل بهتری با دکتر آنلاین ارتباط برقرار کنید این است که از چهار جز برای توصیف علائمتان استفاده کنید.

  • به پزشک بگویید که علائم چه حسی در بدنتان ایجاد کرده‌اند. برای مثال اگر سردرد دارید، از صفت‌هایی مانند شدید، ضربان دار یا تیز برای توضیح حالت سردردتان استفاده کنید. صفت‌ها باعث می‌شوند علامتی که دارید واضح‌تر شود.

  • به صورت دقیق محلی که در آن درد را احساس می‌کنید را به پزشک توضیح دهید. همچنین مثلاً می‌توانید به جای گفتن اینکه دل درد دارم، بگویید قسمت بالایی و جلویی شکمم درد می‌کند.

  • مدت زمانی که یک علامت در بدنتان وجود داشته است را برای پزشک شرح دهید. هر چقدر بتوانید طول زمانی که علائم در بدن شما وجود داشته را دقیق‌تر بیان کنید، مشخص کردن بیماری یا عارضه‌ای که دارید برای پزشک ساده‌تر می‌شود.

  • تعداد دفعات بروز علائم را به دکتر اعلام کنید. این اطلاعات نیز به دکتر کمک می‌کند علت اصلی وجود علائم را متوجه شود. برای مثال می‌توانید بگویید که من این علامت خاص را هر روز پس از ورزش حس می‌کنم. یا این علائم را هر چند روز یک‌بار تجربه می‌کنم.

به علائمتان توجه کرده و آن‌ها را یادداشت کنید

اگر قبل از زمان مشاوره برای پیدا کردن علائمتان وقت بگذارید و آن‌ها را یادداشت کنید، می‌توانید به تشخیص پزشک کمک کنید. این کار به شما کمک می‌کند علامت خاصی را از قلم نیندازید. اگر علائمی که دارید در ارتباط با فعالیت، زمان یا جراحت خاصی است، فراموش نکنید اطلاعات مرتبط با این موضوع را نیز به دکتر آنلاین اطلاع دهید.

تاریخچه‌ی پزشکی خود را به دکتر ارائه دهید

خلاصه‌ی کاملی از اطلاعات پزشکی خود را در زمان مشاوره همراه داشته باشید. اگر جراحی خاصی داشته‌اید یا داروی مشخصی مصرف می‌کنید، آن را به اطلاع پزشک برسانید. اگر بیماری مزمن خاصی نیز دارید حتماً باید قبل از شروع جلسه، پزشک را در جریان بیماری قرار دهید. علاوه بر این، اگر علائم مرتبط با اختلال خاصی باشد، پزشک احتمالاً در مورد سابقه‌ی پزشکی خانوادگی‌تان سؤالاتی را خواهد پرسید. برای پاسخ به این سؤالات آماده باشید.

سامانه اینترنتی دکتر ساینا، بستری برای دریافت مشاوره پزشکی به شکل آنلاین از متخصصان کارآمد و با تجربه را فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت سامانه، پروفایل دکترهای آنلاین را مشاهده کرده و بهترین گزینه را برای مشاوره انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نظر دیگر کاربران را درباره پزشکان مختلف مطالعه کنید.

در زمان مشاوره نکات مختلف را در نظر بگیرید:

با پزشک صادق باشید

برای اینکه دکتر بتواند تشخیص درستی از وضعیت بدنی‌تان داشته باشد، بهتر است او را رازدار خود بدانید و بدون خجالت از تمام علائم خود با پزشک صحبت کنید. اگر کاملاً صادق نباشید ممکن است عارضه‌ای که دارید تشخیص داده نشود. توجه کنید که پزشکان برای مقابله با مشکلات مختلف آموزش تخصصی دیده‌اند و بیماران مشابه شما را هر روز می‌بینند. هر اطلاعاتی که در جلسه مشاوره با دکتر آنلاین در میان می‌گذارید، کاملاً محرمانه باقی می‌ماند.

علائم بدنی‌تان را برای دکتر آنلاین توضیح دهید

  • بهتر است با توجه کامل عارضه‌های بدنی‌تان را برای پزشک شرح دهید.

  • به پزشک دقیقاً بگویید در چه زمانی علائمتان آغاز شده است. مثلاً می‌توانید بگویید سردردتان سه روز پیش شروع شده است.

  • توضیح دهید که علائم چطور در زندگی روزمره‌تان مشکل ایجاد کرده‌اند.

  • دقیقاً توضیح دهید که چه زمان‌هایی شدت علائمتان افزایش پیدا می‌کند.

  • اگر علائم همراه با یک عارضه‌ی خاص را نیز شرح دهید. مثلاً اگر سردرد دارید و همراه با آن احساس حالت تهوع را تجربه می‌کنید، حتماً هم‌زمانی این دو علامت را برای دکتر آنلاین توضیح دهید.

  • اگر شرایط خاصی باعث می‌شود علائمتان بهتر شود یا تشدید پیدا کند، می‌توانید این شرایط را نیز برای پزشک توضیح دهید. برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند علائم عارضه‌ها را شدت ببخشند.

مراجعه به دکتر آنلاین می‌تواند مزیت‌های مختلفی نسبت به مراجعه حضوری به مطب پزشکان داشته باشد. با استفاده از مشاوره پزشکی آنلاین دیگر لازم نیست در مسیر رفت‌وآمد و مطب پزشک منتظر بمانید. پزشک و خدمات درمانی در منزلتان و به ساده‌ترین شکل ممکن در دسترستان خواهد بود.

برای پیدا کردن متخصص مناسب، به سامانه دکتر ساینا مراجعه کنید. بیش از 450 متخصص در زمینه‌های مختلف در وبسایت دکتر ساینا فعال هستند و صلاحیت تجربی، علمی و همگی توسط کمیته پزشکی دکتر ساینا بررسی و تائید شده‌اند. برای دریافت خدمات درمانی کافی است به وبسایت دکتر ساینا مراجعه یا اپلیکیشن این سامانه را روی گوشی همراه خود نصب کنید.