مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:آمریکا قادر به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نیست

گروه جهان الف،   3990630067 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعای آمریکا در خصوص بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:آمریکا قادر به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نیست

به گزارش تسنیم، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره ادعای آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، در بیانیه‌ای گفت: آمریکا طرف برجام نیست و قادر به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست.

وی ادامه داد: در نتیجه، تعهدات مربوط به رفع تحریم‌ها علیه ایران طبق مفاد برجام، کماکان پابرجا هستند.

به گزارش الف، در همین زمینه خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران امروز یک‌شنبه، در خصوص ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، با بیان اینکه آمریکا از دست از یاغی گری بردارد و به جامعه جهانی برگردد اظهار داشت: تصور می‌کنم تلخ‌ترین ساعات برای آمریکا رقم می‌خورد. تصمیم آمریکا این بوده که طرف اشتباه تاریخ ایستاده و وظایف خود را فراموش کرده است. پیام تهران به واشنگتن این است که به جامعه‌ جهانی و وظایف خود برگردد. آمریکا خودش می‌داند ادعایش پوچ، غیرواقعی و بی‌اثر است.

وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان نیز ساعاتی قبل در بیانیه‌ای مشترک بر ادامه اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید کردند و اعلام کردند: آمریکا به دنبال خروج از برجام دیگر مشارکت‌کننده در آن نیست و اعلامیه ادعایی که آمریکا آن را برای اعضای شورای امنیت فرستاده، فاقد اثر قانونی است.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شده است.