چاووش‌اوغلو از مذاکرات اطلاعاتی با مصر خبر داد

گروه جهان الف،   3990627069

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه در حال حاضر مذاکراتی با مصر انجام نمی‌شود، گفت، تنها در سطح اطلاعاتی گفت‌وگویی وجود دارد.

 به گزارش ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای "سی ان ان ترک" اظهار کرد: مصر هیچ زمانی در توافق‌هایی که با یونان و قبرس یونانی نشین درباره مناطق مجاز دریایی امضا کرده، فلات قاره ترکیه را نقض نکرده است.

چاووش‌اوغلو گفت: مصر در این زمینه به حقوق ما احترام گذاشته است و نمی‌خواهم به بهانه اینکه روابط سیاسی میان ما خیلی خوب نیست، حق آن را پایمال کنم، بنابراین امضای توافق با مصر در این زمینه نیازمند بهبود این روابط سیاسی است.

وزیر خارجه ترکیه درباره روابط آنکارا با قاهره گفت: مذاکراتی با مصر وجود ندارد و تنها در سطح اطلاعاتی گفت‌وگوهایی برقرار است.

او درباره آخرین تحولات منطقه شرق دریای مدیترانه نیز ضمن اشاره به اینکه آتن هنوز از سیاست‌های افراطی خود دست برنداشته، گفت: اخیرا شاهد پیام‌های ملایمی از طرف یونان درباره مساله شرق دریای مدیترانه بوده‌ایم.

این مسؤول وزارت خارجه ترکیه افزود: در سه روز گذشته پیام‌های ملایمی از طرف نخست وزیر یونان دریافت کردیم، این پیام‌های مثبت پس از بازگشت کشتی "اوروچ‌رئیس" به سواحل شهر آنتاکیه جهت تعمیر منتشر شدند. اما آنها (یونانی‌ها) به سیاست‌های افراطی خود ادامه دادند.

چاووش‌اوغلو در ادامه با اشاره به اینکه دو کشور (ترکیه و یونان) نه یک مشکل بلکه مشکلات متعددی با یکدیگر دارند، تاکید کرد: این مشکلات باید در مذاکرات میان دو طرف در نظر گرفته شوند.