وکیل مهاجرت استرالیا به هزینش می ارزه؟

گزارش بازرگانی،   3990625122

تجربیات یکی از مهاجران استرالیا را بخوانید: دیروز یکی از دوستام اومد سراغم تا یه سری اطلاعات درمورد وکالت برای مهاجرت استرالیا در اختیارش بذارم. امروز دارم یه سری مطلب جمع میکنم دوست دارم در عین اینکه این کارو میکنم با شما هم در میون بذارم؛ من با پرسشایی که دوستم ازم پرسید و ممکنه سؤال شما هم باشه مطلب رو پیش می برم. امیدوارم براتون مفید واقع بشه.

اول از همه آیا داشتن وکیل برای مهاجرت استرالیا لازمه ؟ و ویژگی های یک وکیل مهاجرت به استرالیا چیه ؟

خب برای جواب قسمت اول سؤال باید بهتون بگم که خیر! لازم نیست که حتماّ در پروسه مهاجرت خودتون از وکیل مهاجرت استرالیا استفاده کنین. اما به هر حال همه ی ما دوست داریم تصمیمات قاطعانه ، مطمئن تر و راه های سریع تری رو انتخاب کنیم ؛ به همین خاطر من فکر می کنم این اطلاعات بتونه تو تصمیمگیری دقیق و درست تر کمکتون کنه. توی سایت مهاجرت استرالیا به اسم selectvisa.com خوندم که " سوالی که برای اکثر متقاضیان ویزای استرالیا پیش می آید این است که بهترین وکیل مهاجرت به استرالیا باید چه ویژگی هایی را داشته باشد. یک وکیل مهاجرت استرالیا می تواند ویژگی های فراوانی را داشته باشد که ما در این قسمت تعدادی از اصلی ترین موارد آن را ذکر می کنیم."

  • اولین ویژگی یک وکیل مهاجرت استرالیا این است که در سازمان مارا MARA ثبت شده باشد.

  • یک وکیل باید دوره های تخصصی مهاجرت استرالیا را با موفقیت گذرانده باشد.

  • باید شرکت مهاجرتی خود را در استرالیا ثبت کرده باشد.

  • باید یک دفتر ثبت شده و قانونی نیز در ایران داشته باشد تا بتواند به صورت مستقیم بر روند کاری موکیلین خود نظارت داشته باشد .

  • باید نسبت به قوانین و شرایط مهاجرتی استرالیا اطلاعات کامل و آگاهی لازم را داشته باشد.

  • پیش از آغاز تشکیل پرونده باید مبلغ دقیق قرارداد را با شما مشخص و ثبت کند.

  • موظف است که برای منافع قانونی شما عمل نموده و بر اساس ضوابط مشخص ، آگاهی و راهنمایی دقیق به شما ارائه دهد.

تنها مرجع مورد تأیید اداره مهاجرت به استرالیا وکیل مهاجرت استرالیا است:

طبق قوانین استرالیا فقط کسانی میتونن شما رو در روند مهاجرتیتون کمک کنن و یا پروندتون رو ثبت کنن که جزء وکلای رسمی و مورد تأیید دولت استرالیا در امور مربوط به مهاجرت باشن مثل دامون آرین وکیل مهاحرت استرالیا. اینکه وکیل مهاجرت استرالیا مورد تأیید باشه و اسمش ثبت شده باشه ، در واقع نشون دهنده اینه که این فرد خودش دارای اقامت استرالیاست و تحصیلات عالیه در رشته حقوق مهاجرت در استرالیا رو گذرونده و اسمش توی اداره MARA به ثبت رسیده . ازون جایی که ممکنه خیلیا درگیر این بشیم که وکیل مربوطه واقعاّ اسمش به عنوان وکیل مهاجرت استرالیا ثبت شده یا نه، بهتره بدونیم اگر کسی به عنوان وکیل جعلی به عبارتی بخواد پای قراردادی رو امضا کنه طبق قوانین زیر باهاش برخورد میشه.

قانون 283بند 1 از قوانین مهاجرت به استرالیا : کسی که وکیل رسمی نیست نباید به دروغ خودش رو وکیل یا حتی مشاور مهاجرت اعلام کنه ؛ جریمه این کارش 2 سال زندانه.

قانون 284 از قوانین مهاجرت به استرالیا : فردی که وکیل رسمی نیست ، اجازه تبلیغ کردن برای کار مهاجرت رو هم نداره ؛ جریمه این کار 2 سال زندانه.

قانون 281 بند 1 از قوانین مهاجرت به استرالیا : کسی که وکیل رسمی نیست ، غلاوه بر اینکه حق فعالیت در امور مهاجرتی رو نداره ، اگر پولی از کسی دریافت کنه جریمه اینکار 10 سال زندانه.

در وافع بهتره از رجیسستر بودن وکیل مهاجرت استرالیا مطمئن باشیم ، حالا چطور میتونیم این کارو کنیم ؟

برای اینکار ابتدا برید توی وبسایت رسمی MARAاسترالیا که زیر نظر اداره مهاجرت به استرالیاست . سپس در منوی سمت راست در قسمت نام و یا نام خانوادگی اسم وکیل مهاجرت مورد نظرتون رو به لاتین وارد کنید و روی سرچ کلیک کنید. مشخصات و کد رجیستری و عکس و تمام اطلاعات این فرد در اختیارتون قرار میگیره و میتونین از این بابت مطمئن بشید که خانم یا آقا ی وکیل رسمی هستن و صلاحیت ارجاع و پیگیری پرونده شما رو دارن.(امیدوارم فقط خیلی به موقع این کارو انجام بدید.)

وکیل مهاجرت به استرالیا الزام به پیروی از code of conduct دارد

به ثبت رسیدن وکیل مهاجرت استرالیا به این معنیه که ایشون باید قوانین مربوط به دفترچه code of conduct رو رعایت بکنه. در این دفترچه تمامی حق وحقوق و نحوه رفتار با موکلین و تمام موارد مورد نیازی که یک وکیل مهاجرت استرالیا باید در شغل حرفه ای خودش رعایت کنه مشخص شده. مثلاّ تمام هزینه دریافتی از موکل توسط وکیل مهاجرت استرالیا باید توی حسابی به اسم trust account باشه و هر مرحله از کار که انجام شد بعد از اطلاع رسانی به موکل مربوطه از حسابش کسر بشه .

وکیل مهاجرت استرالیا به منابع تفسیر قانون دسترسی دارد

این تیتر یعنی اینکه وکیل محترم شما میتونه پرونده رو از نگاه متصدی مربوطه بررسی و ارسال کنه. در منابع تفسیر قانون تمامی بندهای قانونی تشریح شده و مشخص شده که مسوؤل پرونده تا چه حد و به چه نحوی میتونه تصمیم گیری کنه. آگاهی از این نکات به وکیل مهاجرت استرالیا کمک می کنه تا از نقطه نظر مسوؤل پرونده ، پرونده موکل رو برای اداره مهاجرت بفرسته.

وکیل مهاجرت استرالیا بیمه اجباری برای تضمین خسارت دارد؟

طبق قوانین استرالیا وکیل مهاجرت استرالیا باید خودشو بیمه کنه تا بتونه در صورت اعمال خسارت به پرونده، اون خسارت رو از طریق بیمه خودش پرداخت کنه . یعنی اینکه اگر وکیل رسمی شما پروندتون رو ثبت کرده ، شما می تونید مطمئن باشید که در صورت خسارت بیمه تمامی خسارت وارد شده رو به شما پرداخت میکنه و شما میتونید این قضیه رو از سازمان MARA که مرجع رسیدگی به این اموره پیگیری کنید.

وکیل متعهد مهاجرت استرالیا ریسک پرونده شما را کاهش می دهد ؟

اگر خودتون فرصت کافی برای تحقیق و مطالعه کامل و همه جانبه در مورد وضغیت مهاجرتی خودتون رو ندارید یا به هر دلیلی نمی تونید این کارو انجام بدید؛ وکیل مهاجرت استرالیا میتونه پرونده شما رو بهتر از شما و کم ریسک تر به اداره مهاجرت استرالیا ارسال کنه. به هر حال در چند مورد دیده شده که با یک اشتباه خیلی کوچیک ممکنه پروندتون در معرض ریسک های خیلی بزرگ قرار بگیره و حتی نتونید نتیجه دلخواهتون رو بگیرید.

توی این تیتر از کلمه متعهد استفاده شده ؛ پس لطفاّ و حتماّ دقت کنین وکیلتون واقعاّ متعهد به اجرای پرونده باشه و قبل از قطعی کردن قرار دادتون ، خودتون به شخصه و به طور مستقیم و بدون واسطه چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری و یا حتی تلفنی حداقل سه ربع تا یک ساعت باهاش صحبت کنین و نکات پرونده خودتون رو باهاش در میون بذارین تا به یه شناخت نسبی ازش برسید. ( قبول دارم مرحله سختیه یکم ولی خب به هر حال کار از محکم کاری عیب نمیکنه!)

و همچنین حتماّ چک کنید که حمایت شما توسط سازمان MARA در حالیکه پرونده شما از پورتال وکیل مهاجرت استرالیا فرستاده شده ، تضمین شدست. اگر مطمئن نیستید می تونید به ضورت مستقیم این موضوع رو با اداره مهاجرت و یا سازمان های ارزیابی مربوطه بررسی کنین.

جاذبه های طبیعی استرالیا چقدر ارزش دیدن داره؟

استرالیا آب و هواش عالیه و همین موضوع باعث شده منظره‌های خیلی قشنگی هم داشته باشه. تورهای فوق العاده‌ای برای جنگل‌هاش داره و تفریحات جذابی مثل موج سواری هم دار.