هشدار جدی زالی درباره موج سوم کرونا در تهران/ دورکاری کارکنان حداقل تا پایان شهریور اعمال شود

گروه سلامت الف،   3990624178

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این که پیش بینی ها حکایت از حرکت ما به سمت موج سوم بیماری کرونا دارد، گفت: به نظر می‌رسد ورود موج سوم در استان تهران خیلی زودتر از سایر استان‌ها شکل خواهد گرفت.

هشدار جدی زالی درباره موج سوم کرونا در تهران/ دورکاری کارکنان حداقل تا پایان شهریور اعمال شود

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی شامگاه دوشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی، با بیان این مطلب افزود: آمار ۷۲ ساعته اخیر ما تاکید و تصریح می کند که شهر تهران دارد شرایط جدیدی را تجربه می کند.

وی با اشاره به اینکه کماکان استان تهران وضعیت قرمز تلقی می شود، گفت: خواسته کارشناسی ما در ستاد کرونای کلانشهر تهران این است که حتما محدودیت از جمله دورکاری کارکنان در استان تهران اجرا شود و حداکثر یک سوم کارکنان در قالب دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند.

دورکاری کارکنان حداقل تا پایان شهریور اعمال شود
زالی ادامه داد: دورکاری کارکنان در استان تهران لغو شده اما درخواست فنی و کارشناسی ما ادامه این محدودیت حداقل تا پایان شهریور ماه در استان است.

وی اظهار داشت: نسبت به هفته های قبل که وضعیت آرام تری داشتیم با افزایش آمار مبتلایان، بستری ها و فوت شدگان مواجه هستیم لذا پیشنهاد ما این است که محدودیت ها به خصوص دورکاری کارکنان مجددا اعمال شود.

زالی افزود: این کار هم منجر به کاهش حضور کارکنان در مجموعه ادارات می شود و هم از تولید سفر در شهر پرترافیک تهران می کاهد، به عبارتی این کار دو ویژگی کاهش بار ترافیکی و تولید سفر و  مدیریت حضور کارکنان را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط استان تهران به خصوص شهر تهران در روزهای اخیر از نظر آماری روبه افزایش است، گفت: آمار ۲۴ ساعته نشان می دهد که بیش از ۶۵۹ بیمار در استان تهران بستری شدند و نسبت به هفته قبل کاملا رو به افزایش است.

او همچنین با بیان اینکه چند روزی است که آمارها با شیب ملایم روبه افزایش است، ادامه داد: متاسفانه ۱۴۳ نفر از این افراد در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند.

۱۵ گروه پرخطر کماکان از حضور در ادارات معاف هستند
وی تاکید کرد: در ستاد کرونای کلانشهر تهران ۱۵ گروه در قالب گروه های پرخطر تعیین شد،  این افراد کماکان از حضور در ادارات و دوایر کاری معافیت دارند و نباید حضور پیدا کنند.

زالی تصریح کرد: این افراد کماکان برای حضور در محل کار با محدودیت مواجه هستند و باید شامل معافیت باشند.